berangan untuk menjadi sehebad CHEF WAN :)


[ alalalala , comelnya anak makk =..= ]

semalam tak ada angin takde ribut , tetiba aku jadi rajin nak masak . gelak sikit , kahkahkahkahh :DD maybe aku da terpengaruh dengan game ni kott

l
l
l

l
l

V

cooking academy :)



amacam ? gred sume bagus2 hang tau dakk . kalah ..

.
.
.
.
.

jamie oliver dan juga chef wan (!) hahaha


bhahahaha walaupun benda alah ni sekadar game but it's still feel like you cook by your own . serious beb (!) act aku baru try main semalam . tu tup da sampai part lunch , siap dengan exam dye sekali . huhu . btw aku bukan nak citer pasal nihh . aku nak cite pasal semalam , haha
________________________________________________________

malam semalam , disebabkan mak aku malas nak masak and perut aku yang berbunyi dondang sayang . so aku decide aku nak masak sendiri , oh yeahhh (!) aku masak simple2 jea memandangkan dah malam . haha firstly aku goreng telur dadar . bukan yang biasa okayy , yang special punya . haha letak , daun saderi , pastu lepak black paper . kahkahh konon berangan masak kat hotel 5 star . haha

lepas da masak , aku pun duduk kat meja . "eee , tak sedap laa kalau takde kuah" amboi , memilihnya anak aziz nihh . hahaha so dengan jujur aku g masak lauk . mula2 aku potong sayur kobis and lobak . hahaa potong nak cantik je kan mengalahkan mak mentua jea nak makan , hoho . lepas tu aku potong bawang putih , bawang merah .

ohoii , steady jea beb . baget macam chef profesional je , haha pastu mula la aku menumis bahan2 tadi . boleh plak tanya mak aku , "mak , nak kena letak minyak ke tak ?" haha sah2 tak tau masak , kantoi sudahhh . mak aku pun cakap "letaklah .." so , lepas da letak sume benda aku pun relaks2 jap . balas msg kawan aku yg menimpun . mana tak kredit aku cepat habis , grrr

pastu tetiba jea mak aku datang . mak aku cakap "masak nasi sekali" . amboi2 , dah bagi peha nak kepak plak yee . eh betul ke perumpamaan aku nih ? haha aku pun cakap , "yelahh" . pastu mak aku cakap lagi , "goreng ikan bilis sekali" . duhh , ni dah lemakk . haha aku buat bodoh jea kang tak pasal2 jadi anak derhaka .

tak pasal2 malam tu aku jadi chef tak bertauliah . haha so , lepas da masak lauk aku tanak nasi plak . adik aku plak takde angin takde ribut , dye rajin plak nak masak air . fyi , adek aku amirahnya bukan syukri . yang baru berumur 8 tahun :) lepas da siap2 masakk . oh yeahh , time tu eatt :DD makan plak depan TV kan . sambil tu tgk cite ..

HANI , setiap hari selasa . pukul 9 malam . di TV3 :)

hoho , iklan sekejap . korang taukan cite hani ni shooting dye buat dekat sekolah sis wanyy ? woahh , sekolah dye besar wokk . kalah sekolah aku , hahaa okay lah . tamat dah pekerjaan aku sebagai chef semalam . haha
lepas ni nak sambung main gamelahh . nak belajar buat pizza . hoho tak salahkan berangan masa main game ? auww







thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment