sadness



persoalan :
guys , korang pernah tak rasa ada "someone" yang cuba untuk rampas kawan kau ?

aku penah . benda ni pun baru jea berlaku , oh yeahh . tahun lepas ktorang rapat . da macam adek beradik . serious , pegi mana-mana jea mesti bersama . sorry kalau ayat buat korang nak muntah but di sebabkan keadaan aku yang teramat2 lah bosan , time2 baru je habis PMR ni . so , benda ni macam memaksa aku untuk meluahkannya :)

okay , the story is began ...
tahun lepas ktorang memang gila2 rapat even ktorang datang daripada kelas yang lain2 . ada jugak kawan2 aku yang lain masuk kelas sama dengan aku . kelas 2 cekal iaitu kelas yang penuh dengan kontroversi . and kalau ada apa2 masalah ke mesti ktorang cerita2 antara satu sama lain . kalau cikgu tak datang je mesti kitorang sembang sama-sama . takde seorang pun yang kacau cuma kita-kita jea . daripada hari ke hari ktorang rapat . sampailah ktorang hangout sama2 then start daripada hari tu ktorang da macam geng . pegi mana2 mesti sama-sama . aku rindu saat tuh . yeahh , please believe it . aku tau korang mesti baca apa yang aku tulis ni . tapi aku malas nak mention nama . takut korang terasa , sorry :')

time nak amik result akhir tahun ..
kita pernah sama2 berdoa supaya tahun depan (from 3) nanti kita still dalam kelas yang sama . siap bernazar lagi . aku ingat lagi korang nak bernazar puasa dua hari , kan kan ? aku terharu wehh . serious (!) masing-masing menaruh harapan supaya kt kekal sama satu kelas . masing2 tak nak berpisahh :) sweetkan time tuh ? and , alhamdulillah kt still sama kelas iaitu kelas 3 cekal . happy gila time tuh (!)

tahun 2010 , form 3
tahun yang membawa perubahan . kita kena sekolah pagi , biasanya masa form 1 and form 2 kt sekolah petang . sangat tak best sbb hari2 kena bangun awal and tak boleh tidur lewat --" and tahun ni pun SEGALA-GALANYA BERUBAH (!) banyak kejadian yang berlaku . sampai kita pun da macam , erghh (!) faham-faham jelah ann --" sorang sebok dengan bf sampai lupa dengan kawan baik sendiri . sorang lagi tak habis2 ditarik dengan konon bff dye . sumpah aku sedih gila babengg . mana hubungan persahabatan yang baik masa dulu-dulu ? mana ?!! mana?!! serious , kita semua da berubahh --" . ramai yang dengki dengan kita . sanggup jadi batu api untuk melaga-lagakan kita . aku tak suka la babunn (!) ramai yang benci dengan salah seorang ahli kumpulan kita . masing-masing hipokrit (!) benci benci . and tahun nie banyak air mata kita yang tumpah :'( korang faham maksud aku ? banyak kali kt minta maaf antara satu sama lain but kita masih buat kesalahan yang sama . kutuk sana kutuk sini . tikam belakang kawan baik sendiri . benda ni da banyak kali aku lalui pada tahun ni . aku bersyukur aku seorang yang tak cepat putus asa . aku tak mudah menangis macam kawan2 aku yang lain . melainkan sesuatu tu betul2 memilukan hati aku .

to "someone"
kau sedar tak kau punya tuttttt an macam melaga-lagakan kita ? kau sedar tak time kau dengan dye kau da tak pedulikan ktorang ? kau sedar tak kau da berubah ? kau sedar tak yang kau lebih percayakan dye dari ktorang ? kau percaya tak kau da melukakan hati kawan baik kau sendiri ? kau sedar tak ktorang risau dengan kau ? kau sedar tak betapa sayangnya ktorang kat kau ? aku da dapat terima kenyataan tentang hubungan kau dgn dye tapi kau musnahkan kepercayaan ktorang terhadap kau . and aku tak dapat terima bila kau punya tutt tu cuba melaga-lagakan geng2 kt . and know kau da tau betapa bencinya aku dengan budak tuh . ktorang bagi kau masa tuk sedar . ktorang redha jea . okay , cukup . aku da sebakk :'( only ALLAH know how much we care about you . please lah sedar (!)

to "someone"
kau sedar tak kau da semakin jauh dengan ktorang ? cuma benda ni tak terlalu ketara . tapi entah la , aku rasa kau macam lebih pentingkan kawan baru kau daripada ktorang . maybe aku jea yang terlalu perasan sangat kot . kau tak pandai bahagikan masa antara geng2 kau dengan kawan2 baru kau . aku sedih sebab time aku nak study secara private dengan kau mesti ada je halangan . da banyak kali aku try nak suruh kau ajar aku math secara personal . tapi aku tengok kau busy dengan kawan baru kau . kau tau kan aku lemah dalam math even kawan baru kau tuh takdelah lemah sangat dengan math . dye pun boleh tanya dengan kawan2 dye yang lain . kenapa kau je yang selalu dye pilih ? aku double triple lagi lemah dari dye . kau tau tak betapa cuaknya aku time nak exam math ? hanya kata2 semangat kau je yang mendorong aku lebih berusaha dan ada semangat nak improve dalam math even kau still tak dapat ajar aku secara personal . aku cuba faham keadaan kau . kau ramai kawan . bukan dengan geng2 kita jeaa . kau kena banyak jaga hati orang . aku faham keadaan kau . sebab tu aku senyap jeaa , aku malas nak cakap apa2 .

korang selalu cakap korang takut nak berpisah dengan geng2 . konon tahun depan masing2 da buat haluan sendiri . masing2 nak masuk asrama then tinggal jauh . adakah benda2 tu betul ? aku rasa kita pun da macam nak tak nak jea . banyak sangat masalah . macam mana dengan perancang kita ? konon nak hangout dengan cara yang lain daripada yang lain ? jadi ke ? aku rasa benda ni macam hangat-hangat taik ayam jea . aku harap bila korang baca ni , korang sedar . aku pun cuba nak improve diri aku sbb aku pun tak lah perfect mana . aku just nak luahkan perasaan . daripada aku cakap2 belakang an ? nak je aku ulang masa lalu . tak tau la daripada mana silapnya . korang perasan tak , walaupun time form 2 banyak sangat gaduh2 an but time tu la banyak sangat memory kita kan ? but time form 3 , walaupun tak ada pergaduhan lanngung tapi kita takde memory . korang fikirkan lah . tinggal sebulan jea lagi kita da nak habis sekolah . hargailah masa ni , dan pulihkan semula kemanisan yang kita pernah lalui bersama . aku nak korang tau , aku sayang korang sangat (!)

take note : sila abaikan entry nih , TQ




thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment