hari terakhir aku bergelar budak PMR




awal2 pagi aku da bangun . excited nak pegi sekolah punya pasal . mandi then siap pakai baju sukan , hahaha dalam hati aku cuak jugak kalau kena sound dengan cikgu . almaklumlah hari ni hari isnin , ada perhimpunan rasmi . semua orang diwajibkan memakai baju sekolahh . walaupun aku ni pengawas and dikehendaki mematuhi semua peraturan yang telah termaktub di dalam peraturan sekolahh , aku just buat muka donno jeaa even aku tau sampai sekolah jea aku akan kena sound kaww-kawwnya dengan cikgu , hoho agak2 ayat aku boleh kalahkan siti rosmizah pengarang novel aidai itu takdirnya tak ? nilah hasilnya apabila setiap masa setiap waktu aku duk mengadap novel . haha okay , back to the story :)

dalam pukul 6.45 aku da start enjin motor . dan time tu kakak aku jugak duk membebel mengalahkan nenek hilang gigi palsunya . grr , sakit telinga aku mendengarr . suara kakak aku bagai halilintar tu telah meng-spoilkan suasana yang aman damai pada waktu pagi . aku hanya boleh bertenang dan menyabarkan diri . ikutkan hati nak je aku bagi penampar sikit kat muka dye . aku punya la excited nak g sekolah hari ni but dye buat aku bad mood je pagi tuhh , grrr =..= macam biasa parking motor kat 7E then jalan kaki sampai sekolahh . sembang jap dengan sabri tentang masalah yang semakin betambah memeningkan kepala . alhamdulillah masalah tu dapat di selesaikan sedikit demi sedikitt :) act , hari ni kat sekolah aku ada buat homestay bagi budak2 lepasan PMR . kawan2 aku ramai yang pergi and ada jugak pegi lawatan ke karangkraf .

da puas bersembang aku terus berjalan sampai kat foyer . sempat plak aku kirim belut kat nabilah but dye tak bawak pun , sedihhh T___T duduk sembang dengan aina then masuk perhimpunan . disebabkan aku sorang je pengawas yang pakai baju sukan and yang lain semua pakai baju sekolahh . so , aku duduk kat dalam barisan kelas malas nak bertugas , kahkahhkahhkahh . budak form 3 sikit je coz masing2 pegi homestay and karangkraf . berapa kerat je yang tinggal , haha cikgu Z da kehulu kehilir jalan kat depan barisan kelas aku . cuak jugak kalau tetiba cikgu panggil . der , tetiba ia menjadi kenyataan . kak fatin panggil aku , dye kata cikgu Z suruh beratur kat barisan belakang . then dye tanya apsal beratur kat barisan kelas ? aku tak cakap apa2 , kelu je lidah bhai . padahal tengah cuak . dalam hati aku just kata , gila nak beratur kat belakang . da lah pakai baju sukann , mampus kalau pengetua nampak . derr ~

dengan muka selamber aku beratur . muka innocent jea , hahaha habis perhimpunan aku terus g balik kat barisan kelas . betapa degilnya aku . tak cukup buat satu kesalahan pastu buat lagi . haishh --" tapi tu tanpa aku sedar tetiba je aku balik duduk kat barisan kelas . then aku dengan budak2 kelas aku serbu cikgu Faridahh nak tanya pasal steamboat . aduh cikgu tak beli plak bahan doe . si dayana kata dye da hanta mesej dengan cikgu but cikgu tak dapat pun mesej tuhh . tengah sibuk bincang2 si syantini (pengawas form 3) panggil aku. dye kata cikgu Z panggil . duhh , AGAIN (!) ni mesti nak bincang pasal jawatan untuk budak form 5 tahun depan . aku yang takde kena mengena just ikut jelah si syantini . yelah , tahun depan aku form 4 bukan form 5 . buat pe aku nak menyebuk duk dengar meeting dorang . haishhhh -_____-

bukan setakat bincang pasal jawatan jea , masalah2 disiplin pengawas pun dibangkitkan . macam2 cikgu tegur , pasal pengawas tak boleh dating and duduk berdua dengan makwelah . pasal rambutlah , pasal itulahh , pasal inilahh . derr , pasal aku yang pakai t-shirt pengawas pun nak buat isu . derr , depan2 cikgu tegur akuu . bapakk ahh, kaww-kaww punya cikgu soundd . aku just pekakkan telingaa jea , hahaha lepas cikgu da puas membebel aku pun choww . duk lepak2 kat foyer dengan member . budak kelas aku yang datang hanya , aku,aaina,jie,safwan,shiera,khalida,wanie,dayana,amirah yasmin and SRK . that's all . budak kelas lain g mana entah merayau , haha dorang cakap cikgu cancel steamboat but cikgu treat pizza hut . auww , greatt bebeyyyy . hoho

tapi time tu awal lagi , kedai pizza tu pun tak bukak lagi . haha so , duduk lepak sambil baca novel . gila nikmat , lagi2 dengan suasana yang sunyi , haha dalam pukul 10 ktorang da gerak kantin . lapar doee , haha makan2 sambil tu sembang . haha sempat plak sembang pasal isu dunia sekarang . aduh macam makcik pakcik je doee --" lepas makan terus cari dayana and the geng . kang dorang sorang je yang mengadap pizza tuh . hahaa dorang ada kat bilik guru , lepak jap kat meja cikgu Faridahh . pastu cikgu da nak bla coz ada keje sume . ktorang just ikut . satu hari ktorang jadi bodyguard tak bergaji cikgu , hahaa sampai kantin , semua da amik tempat masing2 . time tu ada jugak budak form 5 rehat tapi tak ramai . akhirnya pizza yang ditunggu2 pun sampai . dorang order menu amende entah . yang penting chicken wing ada . auwww tak lupa jugak mushroom sup , haha makan2 , sambil sembang dengan cikgu faridah yang super hot even cikgu da kawin but still meletop gituu . auww , haha

lepas da makan ktorang g pusat sumber . lepak jap kat situ sampai da balik sekolahh . huhahuhahuha kat situ dengan jie,safwan,khalida and aina . nasib baik cikgu tak sound ktorang , ngehee sempat plak bincang barang yg perlu bawak masa g ukm nanti . aduhh , excited gila bhai (!) dalam pukul 1 lebih ktorang da keluar sekolahh . bapak sikit jea yang balik . ke dorang balik awal . hahaa kantoi sudahh . sampai rumah terus on pc pastu online fb,blog and segala benda lahh . dalam pukul 4 off , pastu tidur . haha aktiviti wajib (!) till here , bye guys :)
cikgu : cikgu belanja pizza ni untuk raya haji la ek ? kalau ada masa kita buat steamboat , kesian kawan kamu yang tak merasa pizza hari nihh
budakcekal : yeke cikgu ? woahhhh [ muka excited]

p/s :thanks cikgu faridah coz treat pizza , hee sayang cikgu , muahh muahhh :-*


thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment