MALAYSIA INOVATIF & 1000 GUITAR MALAYSIA BOOK OF RECORD



ohh yeahhh , even benda ni berlalu seminggu yang lepas but baru sekarang wa nak cer sama korang semua . kahkahkahh . sememangnya blog aku ni paling lembap bab2 cerita yang sensasi . bhahaha mana taknya aku nak cerita pasal 6 hari you knoww . 6 hari . maybe 6 hari 7 malam pun takkan habis . disebabkan oleh sifat malas yang tak dapat dibendung lagi . okayy korang still ingat kan yg aku menghilang selama seminggu tuh . sampai korang duk tertanya2 apsal la blog aku tak update2 . rindu la tuhh ! huhu takku sangka blog aku begitu disukai ramai . lazat berkrim and segala jadah ? enough , aku da start mencarut/mengarut kat sini . kahkahh meh aku cite dari A hingga Z .. biar mata korang juling duk baca entry aku kali ni yg panjang gila babengg :DD

20.11.2010 (sabtu)

bangun pagi , siap2 . dalam pukul 7.00 aku da berrangkat ke sekolahh . sape hantar ? ayah akulahh , takkan abang bujang depan rumah aku plak hantar , aiyoo --" lepak2 jap , sembang2 dengan kawann . tetiba kawan aku mira yasmin menjeritt . aku ingatkan histeria ke apa budak ni rupanya seluar dye basahh . bukan sebab dye tutttt ehhh but air dye tumpahlahhh . tu la kau , minum macam budak kechikk , buat malu jea wehhh . haha ktorang plak pakat gelakkan dyee . hahaha sengal betul ! pastu kena dengar cikgu duk bebel2 kat foyerr , panggil nama segala jadahh . malasa nak cerr , tak best pun . pastu naik bas . you know what ? berderet2 doe bas . maybe dalam 6-9 buah bas . oh-my-goddd ! pastu kan kann , semua bas dari UKM . so , tak pasal2 ktorang boleh bangga2 skit macam budak U . auww , sukaa akak nyahhhh (!) tak payah tunggu habis sekolahh , tak payah tunggu nak amik SPM segala jdah tuhh . sekarang pun da boleh naik bas UKM . huhu time nak naik tu kan kann , aku ada jumpa sorang abang UKM nihh . nama dye abang dinoo . aduhh mak , handsome banget sehhh ! [ayat indon + singapore] yg bestnya abang tu naik satu bas dengan aku . bhahaha aku satu bas dengan safwan,jie,KZ,sabri . of coz la with my geng kann . ktorang naik bas paling last sekali . malas nak berebu-rebut , huhu

sampai ukm , daftar nama sumee . then dapat satu helai baju untuk pakai masa perform . then tag nama , and peta kat UKM . mana la tau sesatkann , haha ukm tu da lah besarr , kalah hutan belantara kat belakang flet baiduri . kahkahkahh sempat plak usha mamat handsome kat situ . semua semart2 derr , bawak plak gitar kat belakang . woahh , kalah adam lambert . adam lambert handsome ke ? eee , tak . da lah gayy . bhahaha ada jugak perempuan yg bawak gitar . wa mmg tabik la kalau perempuan main gitarr , cayalahh ! lepas da daftar ktorang g tempat penginapan plak . firstly , lelaki then perempuan . perghh (!) dorm perempuan punyalah jauhh . da lah atas bukit , mau beremang bulu roma doe . hahaa act ktorang panggil dorm tu kolej . sebab nama dye mmg kolej lahhh . haha so ,sa mpai kolej ktorang kena beratur tuk amik kunci blik . bilik aku blok A aras 3 no , k312 . amik kauu . aku ingatt ! kahkahhh pastu amik plak bantal and cadar then terus masuk bilik . woahh , jauh doee blok aku . sengall . jiran aku si syafiqah dengan intan . yang lain budak form 2 yg aku tak kenal --" bukak2 je bilik . aku just boleh cakapp . woahhh , bapak lawaaa ! bilik dye mmg tip top . kalah hotel 5 bintang . haha , tipu jea :DD aku satu bilik dengan jie . takkan nak satu bilik dengan safwan plak kan ? haha pastu kemas2 barang , masukkan kat dalam almari . semua complete . meja ada , katil ada [mmg la kena ada kan ? --"] , almari yang berlambak [kalau nak stay 3 bulan kat situ pun boleh] . lepas da kemas2 ktorang naik bas balik . pastu g dewan and bla bla . dapat gitar sumee . act bukan amik terus ehh , just pinjam ukm punya jea . haha bla bla , malas cerita . satu hari je da sampai 2 perenggan . grr , penat aku =..= dalam pukul 10 ktorang dibenarkan balik kolej . pe-pe-pe-pe-nat siottttt --"

21.11.2010 (ahad)

grr , kena bangun pagi . penat tahu ? da lah air dye sejuk gila babeng . almaklumlah , kolej perempuan kat atas bukit . mandi2 , siap pastu turun untuk tunggu bas . sampai je kat dewan, aku dgn jie makan dulu . punya la best coz sedap gila bhai . yg spoilnya ktorang makan kat tempat lelaki . what-the-heckk ? malu bodohh , nasib baik ada jugak budak2 perempuan lain bukan aku dengan jie jeaa . haha lepas makan terus cabut . haishh buat malu jeaa . lepak2 jap kat dewan . sejuk woo , ada air conn . macam biasa kena berlatih gitar sume . belajar kenal not A,C,G,B felt and banyak lagi lahh . haha waktu maghrib ktorang dibenarkan balik kolej . so , lepas makan malam aku dgn jie pun balik . aisehmann , boleh plak sesatt . dengan bawak gitar yg sebesar2 alam tuhh . nasib baik ada budak yg senasib dgn ktorang . budak sekolah ampang tasikk . ktorang da cuakk coz hari da nak gelapp . takut siakkk . jalan punya jalan , boleh plak sesat kat kolej lelaki , bhahahahaa bodohh , lawak sial :DDD pastu tanya budak lelaki kat situ , kolej perempuan kat mana ? dye kata depan lagi , so jujur je ktorang ikut . sampai je kat kolej tgk budak2 perempuan sume da siap mandi and segala jadahh . sumpah sakit hati . da lah badan bau wangi gila babeng dengan kaki sakit tahap gaban . grr , rasa nak makan orang jea --" sampai bilik terus baring . penat gilaa wehh (!) ukm tu bukannya kechikk --" tak sempat mandi pun , terus g dewan balik . hahaha nak g dewan tu pun sesat . aku dengan jie senyap2 ikut budak lelaki kat depan ktorang . jalan gelap gila wehh ! takut jugak aku kalau kena kidnap ke apa ann . so baik ktorang ikut budak2 lelaki tuhh . at least kalau kena kidnap sempat lagi mintak tolong . haha begitu jauhnya pemikiran anak aziz nihh . haha sampai dewan berlatih main gitar lagi . hampir2 tercabut tangan aku , haha cikgu2 pun kebanyakkannya sporting . act aku dalam kumpulan gitar 5 . means budak2 yg baru nak kenal code , haha but it's okayy , boleh belajar . bak kata cikgu lahhh . macam biasa , balik pukul 10 malam . sampai bilik terus tidur . haha

22.11.2010 (isnin)

latihan macam biasa . just ada cabutan bertuahh . menang gitar plak tuhh ! hoho pastu setiap kali latihan , di selang-selikan dengan persembahan daripada gitar 1-4 . 5 takde , sbb tak pro punn . haha you know what ? best siak dorang performmm . da macam camp rockk . mana taknya dorang sume bawak lagu2 rock jea . lagu2 yg paling famous , hotel california . pastu ada sorang abang tu nyanyi lagi , GO GO POWER RANGERS ! hahaha gila sporting doe ! mmg gempak lahh (!) cikgu2 pun ada buat persembahann . nyanyi lagu swaylahh , i'm yours lahh . ohmygoddd , rindu sehhh (!) and yang paling bestt , abang2 artis kita pun ada yang buat persembahan . macam guitarist kristal dgn XPDC . mmg gempak gila-gila lahhhh . malam tu aku tak balik kolej . lepas makan malam , aku dgn jie duduk2 kat dewan . lepak2 . time ni la aku dgn jie berkenalan dgn budak2 sekolah cheras . aduhmakk , dorang ni gila hyper . maybe satu wayar kat kepala otak dorang ni tercabut . tergelak-gelak aku dengan jie , haha and then dalam pukul 9 ktorang buat latihan lagi . macam biasa , pukul 10 malam baru ktorang dibenarkan balik . sampai kat kolej , aku dgn jie mandi2 dulu . best ouh mandi malam , tak payah berebut2 . hahaha pastu jie ajak g kedai runcit kat bawah . haha disebabkan kebosanan yg teramat sangat aku just ikut jea . lagipun mata tak ngantok lagi . time nak turun aras 2 , aku tgk punya la ramai yang menghadap tv . cite best plak tuhh (!) lepas da beli barang ktorang terus g aras 2 balik , nak tgk cite best punya pasal . last2 semua da bla , takde orang langsung . just tinggal sorang kakak ni tgh solat . maybe student kat situ kott . so , ktorang blah naik kat tinggal paling atas . kat situ pun ada tv jugakk

lepak2 , sembang2 . si syafiqah and intan pun joinn . tgk showdown tgh2 malam , haha best la jugakk . tetiba ada sorang budak datang . nama dye ayie , baru masuk hari tuhh . haha lambat gilaa . then sembang2 dengan dyee . best woahh . daripada sikit tetiba jadi ramai . kawan2 dye pun joinn . sape ek nama dorang ? yang aku ingat cogiey,kechik and nick . dorang budak sekolah ampang tasik . pastu farahin , ain , asyiqin and nyna punn ada . but dye junior from 2 kat sekolah aku . yang lain aku lupa , hee sorry :) so , memekak la ktorang kat situ . duk nyanyi2 , pastu cogiey and ayie main gitar . gila best wokk ! dorang main lagu macam2 . contohnya yang sempurnakanku by sixth sense , di saat aku mencintaimu by dadali and kalau cinta by aliff aziz . ohmygod , bapak jiwang je dorang . aku pun baru first time dengar lagu tuhh but layan jelahh . haha dalam pukul 2 pagi baru aku dengan jie masuk bilik , tidur . hahaha esoknya bangun lambat , amik kau . padan mukaaa ! haha

23.11.2010 (selasa)

macam biasa , latihan latihan latihann ! penat penat penat , grrr ! haha time malam lepak lagi dengan dorang . tgk tv sama2 , so sweet ! gelak2 , haha kesian budak2 ynag lain tak boleh tidur coz ktorang memekak . haha so sorry ! dorang plak macam biasa , buat show free kat situ . ayie , nyna , cogiey main gitar . yang lain menyanyi , haha best gilerr . pukul 2 pagi baru aku dengan jie masuk bilik . haha

24.11.2010 (rabu)

oh yeahh , rehearsal dayy ! pagi macam biasa , latihan je memanjangg ! tgh hari ktorang g Stadium Putra Bukit Jalil coz ada rehearsal . auww , that's greattt . semua orang kena pakai baju hitam takpun putihh . pukul 2 ktorang da kena ada kat dewan . sebelum tu dorang dibenarkan balik . macam biasa aku malas . baik aku stay kat dewan . dalam pukul 2.30 ktorang naik bas . aku dgn jiee naik bas yang no 5 . tak silap aku ada 34 buah bas . and the most interesting is ktorang diiringi dengan Polis Diraja Malaysiaa ! woahh , that is very cool right ? sumpahh bangga woahh . time naik bas tu kann , kereta yang lalu kat sebelah usha semacam jea . kembang kempis hidung ktorang sbb bangga yang teramat2 sangat . hahaha sampai kat stadium , berkumpul kat luar . terpaksa berpanas sementara nak tunggu cikgu2 tunjuk jalan . but it's okayyy . semua orang mmg bersemangat gila time tuhh . panas pun panaslahh , ktorang redah jea . pastu bla pergi stadium . ramai gila doee . mana taknya , peserta ada lebih kurang 1200 orang . tak termasuk lagi yang krew2 and parents2 sape yang datang tuk tgk ktorang buat rehearsel . mau pitam aku kalau macam tuhh --"

and then ktorang g amik tempat . duduk sebelah adek nada and adek nani . sweet la budak 2 ekor tuh , comel sangat . rindu kamu la adek2 kuu :') latihan latihann , dalam pukul 6 lebih ktorang g makan malam . kat sana jugakk . terserempak dengan cogiey and ayiee . makan sama2 dengan dorangg . dorang ni bapak jahat je doe , nak game2 orang plak . haha tergelak2 aku dengan jie , makan pun tak senangg . haha sembang2 dengan dorang , auwww . rindu lahh ! lepas da makan ktorang masuk stadium balik . latihan lagi ! grrr , haha dalam pukul 11 ktorang balik . time otw nak g naik bas , ktorang jumpa ayie and the geng . aku tak taulah , kemana2 aku dengan jie mesti jumpa dorang . haha so , ayie ajak naik bas sama2 . memekak la dorang kat dalam bas tuhh . aku dengan jie da lentok dahh , penat sangat . sampai kat ukm ktorang turun kat dewan . perghh (!) kena plak jalan kaki sampai kolej . siakk betul . da la penat tahap gaban time tuhh ! jujur je ktorang jalan kaki dengan ayie and the geng . haha memekak time nak balik . jalan da lah gelap , hahah btw , time ni aku ingat satu perkara but malas nak citee . pastu gelak2 dengan kechikk . dyana jangan marah ehh , haha suka gila time dye panggil aku senahh , auww ala2 kampung gitu , hahaha thanks kechik :) kesian aku dengan jie kena bahan . kechik la yg mulakan dulu . pastu cogiey pun join . haha sengal . sampai kolej semua masuk bilik . hahaha so saddd

25.11.2010 (khamis)

hari yang dinanti-nantikan telah tibaa ! hari untuk ktorang performm ! oh yeahhh , hahaha awal2 pagi da bangunn . pakai baju yang dorang bagi , warna orenn . haha lepas da siap2 ktorang turun untuk tunggu bas . sampai dewan g breakfast . lepas da breakfast ktorang stay dalam dewann . fuhh , bestt !! ber-air con doe . haha pastu dalam pukul 10 lebih ktorang gerak stadium lagi . naik bas 5 STAR, i loikeeeeee (!) hahaha naik bas sama2 dengan geng aku safwan,jie,and sabri . KZ naik bas lain , terpisah plakk . huhu :') otw nak g stadium boleh plak hujan . macam semalam , ktorang diiringi Polis Diraja Malaysia supaya ktorang cepat sampai and tak lambatt . we are the important person okayy ? kesian pakcik2 polis tuhh basah semata2 nak perjalanan ktorang selamat pergi and selamat sampai . thank you so muchhh ! polis malaysia mmg hebad ! thumps up , haha tetibaa :DD pakcik bas tu mmg baik hati , berhentikan ktorang betul2 depan stadium putra , haha thank you2 . sampai sana terus amik tempat . sembang dengan adek2 nada and adek nani . da macam kembar da aku tgk . nama pun dekat2 , haha pastu dapat goodie bag . oh yeahh ! ada topi , bendera , CD lagu malaysia inovatif haha , buku and pelekat kereta . haha perlu ke bagi tahu ? sengal jeaa

dalam pukul 8 ktorang kena siap bersedia coz pukul 9 ktorang da nak mula . so masing2 stay kat tempat dudk masing2 . takut kakak2 abang2 kat UKM tu marah . haha stress kot dorang , huhu oh yeahh ! dalam pukul 9 pun bermulah majlis malaysia inovatif & 1000 guitar malaysia books of record secara LIVE kat TV1 . haha bangga woahhh (!) mula2 PM datang dengan kereta amenda entah . nampak weird jea ! ktorang pun dengan semangat lambai2 kat PM . bodoh , lawak gilaaa . aku dgn jie gelak2 je kat situu . haha and bla blaa . korang tak tgk mmg rugi macam aina . ada ke patut dye tgk pukul 9 pagi ? sengal la kau minah , haha dalam pukul 10 malam majlis pun tamat . kereta pun da ada yg pemiliknya . sebenarnya malam tu ada cabutan bertuahh . dapat kereta satria neo . gilalahhhh . but last2 budak U yang dapat . perempuann , aku da legaa . takuut jugak aku kalau budak sekolah yang dapat . mau aku bunuh dye malam tu jugak sbb jealous . haha congrates kat akk tuh . lepas ni senang la bf dye kan , tak payah susah2 beli kereta . makwe sendiri da ada kereta baik punyaa . haha pastu tunggu bas kat luar , perghh (!) hujan plakk . aku dengan jie redah jeaa . jie plak tengah bengang coz baru lepas gaduh dengan kakak2 yg join main gitar tu jugakk . haha cari2 bas tak jumpa , semua penuhh . grr aku da bengang , baju pun da basah sume . time tgh penat ni lah takde bas semuaa . sabar jelah akuu =..=

last2 ktorang naik bas double decker yang dua tingkat tuhh! 5 STAR beb . berkat aku marah , benda best plakk datang . haha naik bas je terus lena coz kerusi tu empuk sangat . haha dorang plak duk memekak , main gitar and segala jadahh . time sampai tu kakak sebelah aku yg kejutkan , lena gila tidur . haha lagi2 time tu hujan , huhu pastu ktorang g dewan . nak hantar gitar . almaklumlah , gitar pinjam . huhu calar sikit jea , nasib baik akak tu tak mintak ganti rugi . akukan ganas , haha mana yang menang cabutan bertuah tu hadiahnya ialah gitar sendiri . means gitar yang dorang guna sepanjang ada kat UKM . lantaklah kalau gitar kau putus tali ke , calar balar ke . tak boleh tukar , kena amik yang tu jugak . haha aku ingatkan dapat gitar baru tapi hampehh --" haha lepas da hantar gitar , lepak2 jap dengan geng2 ayie . cogiey da sedap landing kat sofa yang empok kat situ . kechik plak tak habis2 memekak . hyper betul budak nihh . haha dalam pukul 11 lebih ktorang jalan kaki balik kolej . sampai je kat kolej , area bilik aku langsung takde elektrik . perghh (!) nasib malang betul . dah la balik2 penat , bas takde , basah dalam hujan and then sekarang takde elektrik ? grr , sabar jelah ktorang . so , ktorang lepak kat beranda aras 4 . pastu ramai2 amik barang tuk mandi kat dalam bilik . gelap2 pun ktorang redah jea memandangkan badan da melekit2 macam da sebulan tak mandi . haha dalam pukul 2 pagi baru ada elektrik . so better tidur kat dalam bilik sendiri la kann . baju pun tak kemas lagi even esok da nak balik rumah . haha lantaklahhh :D

26.12.2010 (jumaat)

bangun pagi , mandi and terus kemas barang . haha dalam pukul 9 aku dengan jie da tunggu bas kat bawahh . sampai kat dewan , breakfast jap . and then masuk dewann . sembang2 dengan kawan baru for the last time :') it's hard bebeyy . sumpah sedih gilaa . pastu kakak2 and abang2 bagi nasihat , suppport and kata2 terakhir . auwwww , sedih gilaaa :'( sempat tangkap gamba untuk kenang-kenangan . dalam pukul 11 lebih ktorang da naik bas . macam biasa dengan geng2 aku . time nak kuar daripada UKM , aku dengan jie nangis . sumpah ktorang akan rindu dengan suasana UKM . bla bla , sampai rumah dalam pukul 12 lebihh . sume benda yang interesting , aku cite kat sini . so , that's my new experience . auww i really2 miss UKM so muchhh . harap2 lepas ni boleh join event yang UKM anjurkan .
wehh , rindu budak2 ampang tasekk . rindu cogiey and the geng even aku tak kenal korang sangat . haha rindu ayie , rindu abang deeno . cikgu2 , kakak2 and abang2 yang jaga ktorang . rindu abang "sabahan" . rindu nak dengar dialek sabah dye . haha btw gamba sume belum diupload lagi . later aku bagi tau . kalau nak tgk , tgk kat FB aku okay ? huhu









thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment