OMG ! FIRST TOTURIAL FROM ME




hello , my sayang follower , my buchuk silent reader , my sweety2 friends , my apa lagi ekk ? haha okay , act hari ni aku nak buat tuto . kau tau , ni first time dalam hidup aku duk mengajar orang . aduhh makk . cuak jugak kalau tersalah ke apa an . tak pasal2 blog korang yang cantik berseri tu buruk disebabkan aku , huhu but maybe tak kot coz apa yg aku nak ajar hari ni keje senang jea . petik jari jea da siap . hoho tuto ni di-request oleh adek nazifa . act adek nazifa , nama benda alah ni tittle bar marker bukan header . alah benda gerak2 bila korang bukak blog aku tuhh . haha ikut step kalau nak hasil yang memuaskan . haha tetiba ?

first
korang bukak link ni dulu ..

TITTLE BAR MAKER

lepas tu korang tulis la apa yang korang nak . macam aku , aku tulis "can you be my follower ?" ikut suka hati korang la kan .

second

lepas da siap , korang preview dulu . kang hodoh susah plak , haha

third

lepas da puas hati korang click , generate code . copy code tadi

design>page element>add gadget

and then paste kat HTML/JavaScript . pastu save . okay , da siap (!) huhu
kalau tak boleh buat , jangan segan2 tanya okay ! bak kata pepatah , malu bertanya sesat jalan . haha good luck guys !


thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment