Karnival Kenali Malaysia :)


hey , long time not see right ? erghh , naik form 4 ni sumpah buat hidup aku kelam kabut . aktiviti sana , aktiviti sini , homework sana , homework sini . pening doe (!) kerja sekolah berlambak . fizik , chemist , add math . erghhhh (!) kalau senang tak pe . ni baru belajar sikit , mengalahkan dah berlambak je yg ktorang belajar . haishhhh , macam ni yg dikatakan tahun "honeymoon" ? podahh , naya time peperiksaan awal tahun lingkup . sabtu ni aku kena pegi kem . elehh , tak payah ngaga mulut excited lebih2 kan . kat sekolah je pun , huhu act , untuk AJK jea . akukan naib setiausaha kelab geografi , huhu setiausaha je punn . so , tak payahh bangga

then , semalam sekolah aku ada buat Karnival Kenali Malaysia . walawehh , bapak best gila babeng . buat julung kalinya , sekolah aku yg kuno tu buat majlis macam ni . pelajar2 pun dibenarkan memakai pakaian tradisi dorang . time ni la pelajar2 nak melaram habis . selalunya kalau ada event , paling2 baju sekolah je yang cikgu benarkan . eee yuckks (!) aku pun dah naik bosan . nak tau aku pakai baju apa ? jeng jeng jeng

l
l
l
l
l
V



oh yeahh , mesti korang rasa familiar je kan baju nih ? huhu act , wa dah pernah pakai sekali . alahh , time hari guru tahun lepas . anda masih tak ingat ? sah2 la korang ni banyak makan semut . huhu okay , let me show for you guys :)

l
l
l

l
l
V



amacam ? berlainan gila kan ? huhu normal lah , gamba kat atas ni masa aku form 3 . muka pun macam tak matured , ngeh ngehh . you know what ? tahun ni kawan aku cakap muka aku dah matured . apa yg matured pun tak tau lahh . aku rasa sama jea , huhu x) back to the topic , so semalam memang ramai yg pakai baju kurung , punjabi , cheongsam . wahh , warna warni sekolah aku tuhh . then ktorang bergotong-royong masak makanan tradisi kaum kat malaysia . macam rendang , lemang , dodol . interesting kan ? huhu

makanan cina and india aku tak berapa tau sangat nama dye , ngeh ngehh yg aku tau satu jea . makanan cina , nama dye yee sang . alahh , yang kena gaul tinggi2 guna chop stick lagi . pastu aku dengan aina , siap try makan lagi . ermm , not bad lah rasa dye . tapi masam sikit . kalau ikut tekak aku memang tak tertelan la benda alah tuhh . almaklumlah , lidah orang melayu dangan cinakan , lain2 :)

pastu , ada pameran barangan tradisi kaum kat malaysia . woahh , memang best lahh (!) ada pelamin untuk kaum melayu . siap ada pengantin lagi , haha ada pelamin untuk kaum cina and india . pokoknya , memang best (!) haha sambil2 tu cikgu ahmad niza jadi ala2 DJ untuk meriahkan suasana and bagi tau segala aktiviti yg sedang dijalankan . turut dibantu oleh cikgu izmun , my favourite teacher . btw , memang tabik la dengan cikgu2 ni sebab bersabar dengan segala benda yg berlaku . yelah , kalau dah ramai2 kat sekolah tuh mesti keadaan agak kelam kabut sikit kan . huhu

lepas dah penat berjalan2 , round2 satu sekolah . aku dengan aina lepak kat foyer . dengar pelajar2 karaoke , huhu act aku , jie , ean and aina nak join . memandangkan ramai gila yg berkurumun kat belakang stage . so , malas lahh . dorang mengalahkan tak pernah tgk orang karaoke . semak jeaaa doe , haishhh -.-" dalam pukul 11 , persembahan dimulakan . firstly , persembahan yoyo cina . lebih kurang macam tu la kot nama dye , haha . pastu persembahan tarian zapin

ni lah yg paling aku tunggu2 sebab kawan aku ada join iaitu sabri and kz . memang best tahap cipan lahh . aku dengan aina paling over-excited . terjerit2 , haha tabik la kat dorang . memang perfect persembahan dye even dorang berlatih dalam berapa hari jea . huhu tak sangka , zaki and syazwan yg macam sengal masuk zapin . memang buat aku gelak tergolek-golek lahh . hahahaha act aku pun bangga sama , sebab kebanyakkan yg masuk majoriti budak BGOC . woahh , bangga gila (!) well , budak2 cekal kan suka buat kerja gila2 . tak gitu sabri ? hahaha

pastu tarian india . aku tak tau nama dye apa . yg paling mengejutkan , rupa-rupanya kalairupa yg menari doe . sumpah aku terkejut (!) kalai nampak cantik gila , kalau hari biasa2 dye gila2 sikit . faham2 lah ye budak dp . haha pastu , tarian dye perfect (!) serious aku kagum x) pastu tarian chops stick daripada masyarakat cina . alahh , lemah lembutnya doraang . comel2 belaka (!) baju pun pink-pink gitu , i loikeeee x)

seterusnya , persembahan masyarakat india lagi . aku tak tau nama dye apa . tapi dye guna kayu jugak . lebih kurang macam tarian kaum cina tadi . haishh , dorang menari bapak best . aku pun rasa macam nak join sekaki sebab baju pun dah sama2 gitu , huhu pastu tarian bangla . alah yang guna benda alah macam drum tuh . aku pun tak tau nama apa , huhu sorry x) haishh , pastu keluar plak budak2 india lelaki perempuan menari sama2 . alahaii , korang memang saje bagi aku jealous . kang aku menari sekali kang , haha baju pun dah nak sama. yang berlainannya sebab aku pakai tudung je . korang tak pakai pun , huhu

part ni paling best gila tahap dewa . haha amik kau (!) persembahan dikir barat daripada budak form 5 . alahaii , bapak best gila wa cakap sama lu . haishh , suara zhafran gila sedap . bak kata orang , ala2 lemak berkrim gitu . ahli2 dye pun tak kurang hebatnya . bersemangat gila . sampai merah2 muka sehh (!) betapa bersemangatnya dorang . tak jauh dari pentas tuh , ada sepasang mata yang join sama tengok , ustaza fadli . pergh (!) ustaz senyum sorang2 plak . muka da lah cutekan , haha aku dengan aina dah gelak2 sebab ustaz ni orang kelantan . so , mesti dye bangga tgk anak2 murid dye buat persembahan yg berasal dari negeri dye sendiri, huhu

lepas habis je persembahan dikir barat , persembahan koir plak . kira ni yg penghabis lah . iaitu terdiri daripada 90 orang pelajar SMKBDP daripada berbagai kaum . awesome kan ? huhu first2 lagu cina . then lagu gong xi faa cai . cikgu leong bersemangat gila buat , alahh yang guna reaction tangan tuhh . hahahaha , aku tau tau amende nama dye , ngeh ngehh pastu then end of the story . haha eh ehh , tak habis lagi lahh . lepas persembahan , ada makan2 plak . merasalah aku makan , lemang , rendang semua tuhh . dapat plak limau kan , perghh (!) mau melompat2 aku macam budak kechik kau tau .

terasa macam hari raya la pulak , huhu lepas dah habis makan , balik lahh . apa lagi , haha memang satu hari yang memenatkan tapi best (!) aku takkan lupakan hari ni sampai bila2 .



picture 1 : tarian zapin
picture 2 : tarian chops stick
picture 3 : tarian bangla maybe , huhu







picture 1 : adek manis , kalairupa . tarian dye unik . berkat tunjuk ajar cikgu assunta :)
picture 2 : tak tau apa nama tarian dye , huhu tapi gempak x)
picture 3 : dikir barat . mampu membuat ustaz fadli tersenyum lebar , huhu
picture 4 : kumpulan koir :)




picture 1 : dodol meyh . rajin betul budak2 tu tolong cikgu , huhu
picture : see , betapa sesaknya belakang stage . jakun tak pernah tgk orang karaoke ke wehh ? -.-"
picture 3 : guitarist , huhu :)













congrates untuk budak2 UKM . satu hari dorang jadi tumpuan , main gitar macam pemuzik jalanan . dapat duit , haishh best gilaa . tapi cool gila kau tau ? aku pun turut sama berbangga coz aku budak UKM jugak . just aku tak join sama . busy happykan diri hari tuhh , huhu :) and lagi satu , aku nak ucapkan ribuan terima kasih kat pengetua baru , cikgu Nurliah . kalau tak sebab pengetua baru ni , sekolah aku takkan se-best dulu . kuno , pasif . ngeh ngeh sekarang adanya pengetua baru yang lebih berpengalaman sekolah aku akan lebih meriah . yeahh (!) jerit sikit , huhu x)




thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment