Hikayat Merong Mahawangsa


hey , tolong jangan gelak . sat g aku karate sorang2 . er , nak gelakkan aku ler tuh . yes ,  i know aku agak ketinggalan T-T semua orang duk heboh cite pasal Hikayat Merong Mahawangsa (HMM) . aku sebagai penggemar filem tempatan * hakk tuih , yelah tuh -.-" agak tercabar bila dengar dorang duk cite pasal filem ni .

so , aku mengambil keputusan drastik , ajak ainaa my super BFF tgk cite nih . act bukan aku yg ajak , aina sebenarnya . KIHKIHKIH act benda ni tak di rancang langsung . habis je sekolah pukul 1.40 petang aku dah beriya nak datang koko sebab ada kawad kan * err , i loikeee ^^ then , kebetulan time tuh aku pakai baju sekolah . bodoh sangat la pakai baju kurung time kawad -.-

and aina pun nak balik sebab sakit perut , PMS katanya . HEHEHE sama macam aku , meh sep sep sep . ahh , lelebih plak . otw pergi kat tempat bas aina bersuara
aina : weh , jom tgk cite HMM .
jannah : ish , taknaklahh . takde duit la ngek
aina : hmm , takpelah . aku belanja ! sempena birthday kau esok
aku apa lagi , melompat macam beruk makyehh . ada ke nama binatang cenggitu ? ah , pedulikan itu semua . pastu ktorang tunggu bas rapid . sampai leisure lebih kurang pukul 3 . terus bergegas pergi wayang coz nak beli tiket semua . terpaksa menunggu sampai pukul 4 baru cite tuh start . sementara menunggu ktorang pergi usha2 magazine kat popular . apa lagi , duk angkut majalah "hot" then baca . *pergh , majalah nak mahal jea -.-"

pukul 4 tepat dah terpacak kat tengah2 wayang tuh . bersemangat sungguh mu jannah -.-"duduk lepak sambil tunggu abang handsome tuh bagi masuk , HIHIHIHI pekejadah semua budak cina duk menyemak mata aku nih . aku pun tak tau movie apa dorang tgk . nak kata HMM ? ishh , takkan lah ? dorang hadap ke semua benda ni ? ohh nevermine , kesah apa aku ? heeeeee ^^

dalam pukul 4.15 ktorang masuk . sempat pulak abang tuh kenyit mata kat aku . derr , abang oii . jangan kenyit mata kat saya , jatuh jugak jantung saya kang abang yang susah . HAHAHAHA serious , sepanjang cite tuh di tayangkan mata aku tak berkelip langsung . lakonan ? probs ? effect bunyi ? OHH MYY PRADAA ! it was AWESOMEE ^^ ! i'm very pround of it . cerita ni setanding dengan negara yang lain . serious aku bangga dohh ! please give a big clape for KRU :)

pstttt . act dalam panggung tuh aku paling overdose , err mmg memalukann -.-" but serious aku excited . tak sah aku cakap "eee , bunuh dia , bunuh diaa !" . "ehh , handsomenya Price Marcus !" . hahaha aku tau annoying . but i can't control  myself , huhh ! lagi2 time Prince Marcus lawan dengan Kamawas untuk pertahankan puteri Meng-Li bakal isteri dia . ahh , memang buat aku nak nangis . sweet gila dohh T-T

part paling aku suka time geng (rakyat) Merong , Laksamana Liu Yun and Prince Marcus serang ramai2 kamawas and the geng . perghh , time tuh aku dah bersemangat tgk . pastu dalam keadaan genting coz geng merong banyak yang dah mati then tetiba pulak muncul angkatan tentera Rom and China . hahh , amik kau kamawas . mati semua angkatan kau , hahaha act part tuh kemuncak cite nihh . orang kata klimaks filem ! hahaha *tolong jangan fikir lain -.-

ehh , enough aku cite panjang berjela . bagi yang tak tengok lagi better korang tgk . bukan better , WAJIB tengok okay . benda ni pun ada kena mengena dengan sejarah form 4 . ehh , dulu aku ada cakap yang aku bosan dengan sejarah form 4 kan ?

l
l
l
l
V

okay , sekarang aku tarik balik kata-kata tuh . tak salah kita belajar sejarah negara luar kan ? ilmu jugak . so , that's all . lepas habis cite nih , ktorang terus balik . nak tau pukul berapa ktorang sampai rumah ? pukul 7 bhai . hmm , nasib baik mak wa tak membebel . so choww :)

eh , btw i have picture to show with you guys :)




pstt , korang tak rasa semua gamba ada Prince Marcus ke ? hee , sorry . my bad ^^
tomorrow is my  BIRTHDAY . tolong wish , kalau tak aku merajuk tak update blog setahun ! hahahaha i'm just joking , peace Y(^^)Y


thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment