patah tulang belakang aku woii (kem pengawas)


sampai-2 je kat tempat kem mulut aku tak berhenti membebel , ohh emm jayyyyy . bapaks sakais je tempast nihs . okay , tak payah gedik sangat nak buat loghat londons sangat lah kan but seriously tempat tu bapak sakai . hey , ni baru tanggapan pertama . bak kata ustazah aku , setiap kejadian pasti ada hikmahnya . maybe cikgu buat kat tempat macam tuh untuk bagi ktorang berdikari , merasai kehidupan orang yang lebih susah macam kat india or jepun kan . err , lebih kurang macam tu lah ayat cikgu aku kat sana . di ulang-2 sampailah aku dah muak nak dengar. almaklumlah sebelum ni kem pengawas tak sah kalau tak buat kat tempat yang grand . dewan wajib ada aircon dan tempat mesti tertutup . bilik wajib ada katil sorang satu . dewan makan mesti lengkap ada sudu garfu . see ? pengawas bdp selalu di manjakan dengan tempat yang selesa . langsung tak pernah rasai apa erti kehidupan yang susah . so , tak heran lah kebanyakkan pengawas asyik mengutuk or whatever berkenaan dengan tempat yang sangat tidak selesa . di tambah dengan 5 buah sekolah termasuk sekolah ktorang . can you believe it ? err -_________-

jumaat (15.4.2011)
sampai sana terus masuk dewan . mulut still tak boleh senyap , merungut sana merungut sini . err -______- then cikgu bahagikan kumpulan . okays yang ni best . aku satu kumpulan dengan kak nerosha (ketua pengawas) . nama kumpulan ktorang perfect blues , hikhikhik agak mengadakan ? rasa nak muntah pulak bila dengar nama tuh ^^ then malam tuh dalam group ktorang buat moto , lagu , cheer and logo pengawas . first-2 agak complicated sebab tak berapa kenal dengan ahli-2 kumpulan yang lain . pastu kena bentangkan depan cikgu , euww serious malu gila -_____- lepas habis buat kerja-2 bodoh tuh , time for night walk . ni paling wa malas coz dengan aku yang pakai stoking pendeknya nak masuk hutan . heeeeeeeeeeell no ! -.-" tapi terpaksa masuk . yang lain dah cuak coz takut nampak benda-2 yang menakutkan jeaa but alhamdulillah time ktorang masuk hutan tuh keadaan terang di sirami dengan cahaya bulan . sambil jalan ktorang nyanyi lagu yuna , ohh bulan enggan melayan diriku lagi . okay , nampak beno nipunyaa~ malam tuh ktorang tidur pukul 2.30 coz nak mandi semua . bau badan pun dah macam tenuk busuk yang amat nauzubillah -______-

sabtu (16.4.2011)
hari yang paling penat gila babi , tenuk , tenggiling , gajah gilo lahh . tak pernah aku rasa sepenat hari sabtu nihh . hari di mulakan seawal 5 pagi . lepas sembahyang subuh terus buat jungle tracking . dengan keadaan hujan lebat habis bsag kuyu semua . aku fikir satu jea , waaaaaa ! takut pacat gigit badan saya geli woooooo T-T aku dah lah pakai stoking pendek . sekali aku spray banyak-2 ubat serangga kat kaki tangan semua aku sapu . dalam pukul 9 pagi tak silap aku ktorang gerak masuk hutan . nasib badan lah berjalan dalam hujan kan -______- jalan penuh liku , kiri kanan penuh daun . dah kata hutan mesti banyak daun takkan banyak bunga pulak , haishhh sampai kat satu perkampungan orang asli lah kot , cikgu suruh berhenti . then cikgu cakap patah balik lalu ikut jalan lain . ohh myy goshhh , kaki aku dah start penat . okay aku buat bodoh asalkan dapat mandi hujan . semua pengawas seronok main hujan coz masing-2 mak bapak jenis yang sayang anak kena hujan sikit suruh mandi sepesen macam mak aku -.-" so , ni lah platform ktorang nak mandi puas-2 sampai basah kuyup baju dan padahnya kebanyakkan pengawas selesema , haha padan mukaa ^^

sampai kat tempat perkemahan bukan kat sungai congkak eh . still dalam hutan lagi . kat situ cikgu bagi arahan suruh pasang khemah and masak nasi . haha part nih lawak . kebanyakan kumpulan masak tak jadi . and the most important is ktorang kena basuh nasi guna air sungai yang dah macam air milo aku tengok , keruh semacam . blurghhhhh -.-" when teacher say like that i was like ohh emm jayy ? really ? tapi apakan daya ktorang sebagai pengawas yang kena mendengar kata so ktorang ikut jea but thank god kak nerosha bawa air masak satu botol . hahaha

susah jugak nak masak semua tuh an . dengan kayu basah lencun . haishh memang agak mencabarlah . dalam pukul 3 petang macam tuh baru ktorang boleh makan . perghh , itu dah bukan lunch break dah tuh -.-" yang paling aku sukaa , ktorang sembahyang zohor kat hutan . haishh , pengalaman yang paling berharga plus pancaran cahaya matahari betul-2 kat muka . terasa sinar ketenangan semua , cehhhh . hahaha

perghh , time balik boleh patah kaki aku . bayangkan dengan badan penat-2 masak bagai kena daki bukit 75 darjah . okay , that is impossible right ? but we don't have any choice . even mulut tak berhenti cakap , "eee , apakejadah cikgu suruh naik bukit nih . takde hati , limpa , jantung , perut ke ? penat tak habis lagi suruh naik bukit pulakk" then kena jalan maybe dalam 30 minit baru sampai kat tempat kem . what the fishh ? okay aku sabar jea . jangan nak mengada sangat lah kan . orang lain penat bukan aku sorang . so fair lah kan -.-"

sampai kem orang lain semua berlari makan sesetengah jea berlari masuk tandas nak mandi semua termasuk aku . lantaklah perut lapar ke apa tapi yang penting aku nak mandi . badan dah bau mashamm dahh -.-" lepas mandi terus pergi dewan sembahyang asar semua . err , kelam kabut betul . then malam first ada aktiviti amende entah . tapi setiap kali cikgu bagi tajuk contoh lelaki paling handsome , perempuan paling cantik , ahli paling kemas or whatever setiap kumpulan kena hantar wakil . aku tercalon untuk perempuan paling lawa tapi tak menang , haha second , ada tresure hunt pulak . kan aku dah cakap . cikgu memang saje nak menyeksa ktorang , hahaha i'm just kidding ^^ disebabkan satu masalah aku malas nak bagi tau buat malu je kan ktorang kena mandi sungai pukul 4 PAGI ! janji tetap janji so ktorang buat . menggigil satu badan tak payah cite lah kan sampai aku dah macam orang parkinson terketar-ketar kalah Haziq AF -.-" then ktorang semua masuk bilik tidur . ya allah , satu hari tuh tenaga aku memang di kerah cukup-2 . tak pernah aku rasa sepenat tuh -.-"

ahad (17.4.2011)
bangun pagi pukul 6 untuk solat subuh . bapak ahh berapa jam je aku tidur -_______- habis sembahyang terus sarapan semua . aktiviti last ktorang kena buat logo pengawas. dalam masa hanya 30 MINIT . alhamdulillah ktorang cepat siap . so takdelah cikgu marah-2 macam orang gila . habis je aktiviti cikgu benarkan ktorang mandi sungai , yeahh ! tapi yang sedihnya aku dah takde baju lebih . so , tak boleh mandi just basahkan kaki jea T-T . habis mandi lunch time then balik . sepanjang perjalanan ktorang habiskan masa dengan TIDUR ! hahaha sampai rumah TIDUR lagi sampailah keesokkan harinya . cikgu kejam paksa ktorang datang sekolah ingatkan nak ponteng memandangkan badan sakit sana sakit sini macam orang tua je kan , malu maluu

the conclusion is banyak yang aku belajar kat sana . fasi bukan sengaja nak menghina or whatever kat ktorang just nak menaikkkan semangat cintakan sekolah sebab kebanyakkan pengawas kat bdp semua hampeh-2 termasuk aku . so memang betul lah apa yang cikgu buat kat ktorang . aku mengaku sejak awal aku tak biasa dengan persekitaran kem . macam aku cakap awal-2 tadi ada hikmah di sebalik kejadian . time ni lah ktorang nak buang segala sikap negatif dulu . aku harap pengawas yang lain tolong amalkan segala ilmu yang pak tam and ustaz azhar turunkan terutama pengawas petang . aku nasihat sebagai seorang kakak , jangan main-2 time bertugas . jangan ada sikap benci membenci dengki mendengki antara pengawas . ikut cakap ketua pengawas korang si hidayat tuh . even korang kawan but korang kena hormat dia sebagai ketua . tu lah yang lemah pengawas bdp . selalu anggap ketua sebagai kawan . so sebab tu bila ketua bagi arahan korang buat endah tak endah jea . aku harap lepas ni pengawas bdp lebih comited untuk penjaga disiplin sekolah . sepadan dengan moto pengawas , "pengawas berwibawa penggerak wawasan sekolah" sekian terima kasih *dah macam karangan pulak aku baca , hahaa ^^
terkejut beruk aku bila jumpa W kat kem lepas jungle tracking tuh . bayangkan kalau aku ada heart attact agak-2 arwah dah aku kan ? hahahaha


thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment