Bacathon D' Perdana 2011


ingat hari sabtu nak senang lenang goyang kaki duduk rumah sambil tengok tv , last cikgu announce ada cuti ganti . perghh ! hati wa dah panas . ingatkan waktu-2 cuti ni nak duduk kat rumah relaks kan badan tenangkan fikiran . then ada cuti ganti tapi di jadikan hari Bacathon D' Perdana . okay , memandangkan aku ni pelajar yang baik *muntah sat , dengan jujur aku pun pergi . itu pun di sebabkan atas dasar paksaan daripada cikgu BM aku iaitu cikgu Nor Ain .

bangun pagi pukul 6 then gosok baju semua terus blah pergi sekolah dalam pukul 6.45 macam tuh kot . sampai sana duduk sorang coz tak ramai lagi murid yang datang . tetiba nampak irfah and nahvin . alahai , mamat dua ekor nih . then sembang punya sembang si makcik natasha pun sampai . haishh , baik hati pulak si irfan ni nak belanja ktorang . terus aku order air kat dia dengan muka tak malunya , HIHIHIHIHI dah kata orang belanja ^^

first ada persembahan hatu kak limah bla bla . akau rasa macam tak logik jea , haha act macam ni ada someone iaitu nahvin baca buku math *erghhh ? kat tangga . then datang usop wilcha iaitu zairul di bawa oleh sape entah aku dah lupa . dorang duk jalan kehulu ke hilir . aku pun tak faham apa motifnya . then keluar tiga pocong iaitu zaki , syafiq and SRK . dorang g kacau usop . lari lintang pukang lah dia sampai wilchaa pun boleh tertinggal , hahaha then pocong tuh kacau lagi . tapi dia kacau si nahvin pulak . leka pocong tuh baca buku math , hahaha okay , motif sketsa pendek ni ialah seorang tuh baca buku dengan leka sampai tak sedar dengan keadaan sekiling . but i think that is not bad . maybe kalau dorang practise lebih lagi mesti lagi gempak . at least dorang berjaya buat aku gelak walaupun untuk 3 saat , hahahaha

aktiviti lepas pulak ktorang kena baca buku selama satu jam and catat . act ada pertandingan bacaan buku terbanyak untuk setiap tingkatan . so , waktu tuh kelas aku dapat no 2 . budak-2 kelas 4 cekal berusaha nak dapatkan no satu . bertungkus-lumus lah ktorang baca  , err pening kepala doh -.-"

baca buku doreamon , hahaha asalkan membaca sudahh x)
aku lebih suka baca buku komik daripada buku cerita yang macam haramm -.-"

macam biasa tak sah kalau ada event mesti ada persembahan right ? antaranya ialah persembahan rekoder , gamelan (khas untuk pengetua) and rancangan temu bual yang bernama cekodok teh tarik klon kepada nasi lemak kopi o . hahaha yang tak boleh blahnya host dia geng aku sendiri iaitu sabri . yang bertambah lawaknya ada tetamu jemputan iaitu bapak arrasyidin (my classmate) . perghh dengan tarian jowonya , bikin aku gelak terbahak-bahak . serious dah takde cover ayunya dahh , hahahaa 

and last pengumuman . kelas aku menang tempat pertama bacaan terbanyak untuk form 4 . then tempat ketiga untuk dermaan buku terbayak padahal 15 buah buku jea , hahahaha budak kelas aku iaitu calvin dapat 2 anugerah tapi aku dah lupa , heeeeeeee ^^

 kat belakang aku tuh la calvin , heee
 this is what we call LOSERRRR
 4 Cekal 2011
 Jyeahhhhhh ^^
who's the winner ? 4 cekal ! who's the loser ? i don't knoww :/






thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment