baru kini aku tersedar ,


aku : kak , saya nak photostat
kakak : oh , okayy

secara tiba-tiba aku leka memandang kakak tersebut . ya allah , cantiknya diaa . kecantikkan tersebut bukan sekadar muka yang manis , ayu tetapi di tambah lagi dengan cara pemakaiannya yang lain daripada golongan seusianya . secara tiba-tiba aku insaf cara pemakaian aku tidak sebaik dia yang berbaju labuh , tidak ketat dan tudung yang menutup dada . alangkah baik jika aku juga sebegitu

aku tahu aku hanya manusia yang biasa , sering melakukan kesilapan . tapi insyaAllah dari hari ke hari aku akan cuba berubah menjadi perempuan yang lebih muslimah . kerap kali juga aku di tegur dengan ustazah sekolah aku untuk tidak memakai baju berlengan pendek tetapi sering juga aku mengulangi kesilapan tersebut

mungkin perkara ini di sebabkan usia aku yang masih muda . selalu ingin mencuba sesuatu yang baru dan mengikuti fesyen yang latest . tetapi itu bukan sesuatu halangan , bak kata ustazah aku "tidak semestinya bertudung tidak boleh berfesyen tetapi kena berpada-pada" . kata-kata itu sering menjadi pengajaran buat aku , terima kasih ustazah ;)

mudah-mudahan suatu hari nanti aku akan menjadi muslimah yang sejati , insyaAllah .

from now on , you are my new inspiration sis ;)




thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment