1. Diari


hello reader ! apa khabar ? sihat semuanya ? alhamdulillah kalau korang semua sihat ;)

mulai hari ini akan wujud entry yang berjudul diari . post 'diari' ni khas untuk cerita tentang kehidupan seharian aku . takde lah korang pelik , semua post bercampur dengan event ataupun post time aku keluar hang or anything lah . hihi kalau post berkaitan event , hang or sowhatever aku akan letak tajuk . selain daripada itu , post akan bertajuk 'diari' okay ? hihi harap korang tak ter-konfious ;)

okay tadi aku keluar pergi rumah ean konon nak tukar novel . novel yang aku pinjam hari tu dua-dua aku dah habis baca . so daripada mati kebosanan kat rumah baik aku pergi tukar kan ? hihi but malangnya novel tu ean tak pinjam pun , k sedih sekejap Y.Y

after that aku temankan dia pergi tusyen . dia ingat aku just hantarkan sampai kat tempat bas je padahal hantar sampai turun bas . that's mean aku naik bas sekali . k peaceeee , aku kan memang buat kerja gila (Y) hikhokhikhok kalau aku ikutkan hati memang aku nak hantar sampai depan tusyen . tapi bila fikirkan balik lepas dia masuk class aku kena jalan sorang pergi kat tempat tunggu bas , so aku pendamkan jelah . kikiki

dalam pukul 3.30 aku tunggu bas . ahh , muka aku dah tebal semacam bila orang lalu lalang sebok pin-pin , suit-suit kat aku . dah lah kerata banyak , k fineee *blushing*  lepas 10 minit bas still takde . padahal bas yang pergi KL dah 2 3 kali lalu . Ya Allah sabar jelah akuu =..=

aku tgk jam kat hp setiap 5 minit . sampai pukul 4 still takde bas , aku dah nak nangis . bas pergi KL dah 6 kali lalu , bas SJ dah 2 kali berhenti depan aku . tapi memandangkan time tu aku cuma bawak kad rapid and hp so aku batalkan niat nak naik SJ . pfftttt -,-

dalam pukul 4.10 baru bas sampai tu pun muncung aku dah sedepa sampaikan pakcik bas tu tegur
pakcik bas rapid : kenapa muka masam-masam ni nak ? senyum kan bagus *macam tau dia dah lambat*
aku : penat tunggu bas lah pakcik *senyum*
time tu baru aku tersedar yang mulut aku dah macam mulut itik . yelah sape tak bengang kan kalau bas lambat ? haha dalam bas aku senyap je . ahh bosan =="

lepas turun bas aku pun jalan kaki menuju ke rumah . jalan punya jalan aku nampak ada satu van TMnet tgh u-turn depan aku . so aku jalan lah cepat sikit kang tak memasal kena langgar . tetiba abang dalam van tu panggil

'dik , kata mana alamat rumah nih ? *sengih*'
' abang lalu jalan ni then terus je'

sebenarnya aku tgh takut . takut abang tu culik aku , kikiki jalan dah lah sunyi ;P

'kat mana sebenarnya dik ? tolong tunjukkan *sengihlagi*'
'abang jalan je . nanti pandai-pandai lah abang cari sendiri'

time ni aku dah rasa macam ada something wrong dengan sunyuman dia tuh . dah sah aku kena tipu , abang tu saja pedajal aku padahal aku rasa dia tau alamat tuh .

'dik , kejap kejap'

time tu aku dah jalan laju-laju . haih memang mengada abang ni . ingatkan betul nak mintak tolong , menyesal aku layan =..= tengah aku jalan tu , abang sebelah dia panggil 'dik , sebenarnya abang ni nak no hp' . aku apa lagi , pandang slack then terus jalan laju . Ya Allah , cuak akuuu -,- bulu roma aku dah meremang plus mulut aku tak henti menyumpah . geram yang teramat ! >.<

aku pandang belakang sekejap nak pastikan dia dah blah ke belum . and guess what ? dia sanggup u-turn and berhenti kat sebelah aku . padahal aku dah nak sampai rumah dah . abang sebelah dia tu cakap 'adik , abang ni nak no hp dengan facebook' . muka aku dah blushing sebab jiran aku tengah berkumpul kat depan rumah dia . so dorang boleh nampak apa yang berlaku . terus aku cakap 'tak boleh' . sampai kat depan rumah jiran aku , pakcik sebelah rumah aku tanya tanya 'kenapa tuh?' . aku pun cakap 'ohh , ada mamat gila mintak no' pastu packtik tuh and budak yg berkumpul kat depan rumah dia gelak . aku pun gelak , hahaha

masuk dalam rumah aku mengadu dengan mak aku . apapun memang menyesal aku tolong walhal hati aku ikhlas nak tolong . ni lah manusia , selalu mensia-siakan pertolongan yang orang lain bagi . selalu mengambil kesempatan . semoga kisah aku di jadikan pengajaran bagi perempuan lain . berhati-hati dengan setiap kebaikan yang korang berikan . terutamanya lelaki , ingat tu ! hihi

meowwwww , comel tak kita ? peaceeee , hihi (Y)

that's all for today . Muah pipi kanan kiri ;)


thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment