Dua Hari


apa yg dua hari?

dua hari lagi nak sambut birthday? (tipu)

dua hari lagi nak dapat result SPM? *glup*

dua hari lagi nak dapat lesen kereta? (lama lagi act)

dua hari lagi nak kawin? (perghh ini melampau)

persetankan semuanya. saja je nak perdajalkan korang semua. wakakakakaa sebenarnya takde yg penting pun. act aku kerja 2 hari je lepas tu aku berhenti. wakakakakaakak lagi sekali.

suara jahat: ek elehhh itu pun nak kecoh?

ek elehhh kau lah kecoh. ni blog lu ke wa? *gila cakap sorang-sorang*

cer teka aku kerja kat mana? *drum roll*
aku kerja kat jusco balakong pada 23-24/2 kat bahagian cadar.. kenapa aku berhenti? kerja kat sana bosan melangguk je aku sorang-sorang..

hari kedua kerja paling tak boleh blah. haha

time tu aku kerja full time sebab aunty (partner) cuti, nak sambut cap gohh meii katanyaa. fine aku sensorang. FOREVER ALONE sungguhh =="

masuk pukul 10 pagi, macam biasa aku datang awal. pukul 9.33 pagi aku dah punch card. time tu okay lagi, jie ada kan. takde aku bosan sangat, ada jugak aku pergi tempat dia bersembang padahal agak jauh jugak tempat dia dengan aku *peace*

pelanggan ada sorang je, itupun dia macam was-was!! HAHAHAHAHA aku ni pulak dah tergagap-gagap mengalahkan baru belajar bercakap. muehehe

pukul 2 macam tu aku pun turun rehat. satu masalah pulak bila aku lupa jalan nak turun bawah. terpaksa tebalkan muka tanya itu ini kat kakak jusco, duhhhhh lepas punch card aku pun naik balik (banyak sangat tangga, boleh kurus aku) sembahyang kejap kat surau. ni yg aku nak heboh sikit. aku tak tau pulak pihak jusco ada sediakan surau and kantin? *musykil* patutlah hari tu ean cakap pyka bagi tau dia yg makanan kat kantin semuanya murah-murah. aku pelik jugak kantin mana? selama aku pergi jusco aku tak pernah nampak pun. rupanya tersorok, hanya pekerja jusco je yg ada kemudahan tuh. awesome kan? k sambung cerita..

selesai solat zohor aku pun pergilah makan. hahhh part ni paling sedihh.. perghhh dengan penuh dramatik aku melangkah masuk ke kantin... entah kenapa aku rasa macam semua pandang aku. HAHAHAHAHA maybe aku baru lagi, so dorang heranlah sbb selama ni tak pernah nampak aku. aku pun amik nasi and lauk ayam. air pulak teh o ais, semuanya RM3.90. murah gila nak mati kan? pastu aku pun amik meja yg kosong and duduk. orang lain semua makan dengan kawan, aku?? ALONE AND LONELY. HAHAHAHAHA makan pun sambil pandang tv, lol makan cepat-cepat pastu terus punch card untuk masuk kerja balik. taknak lepak lama2. HAHAHAHA

ada jugak akak-akak lalu tanya hari ni aunty cuti ke? aku pun angguk and bagi tau dia cuti sbb cap goh meii. pastu dah bosan catwalk 10 kali round aku pun lepak dengan makcik yg jaga produk dari Akemi.

makcik Akemi: aunty mana? (makcik ni org yang ke tujun ratus enam puluh tiga yg tanya pasal aunty. famous sangat partner aku tuh)

me: aunty cuti, dia nak sambutt cap goh mehh

makcik Akemi: ouhhh patutlahh. okay ke kerja dengan aunty? *Dah start nak ajak gosip*

me: bolehlahh, aunty takde so agak bosan sikit

makcik Akemi: kalau nak tau aunty tu cerewet.. promoter sebelum ni paling lama tahan sebulan je. ada jugak yg tahan sampai 2, 3 hari je

me: yeke? tak tau pulak. tapi aunty okay jee tengok.. *sambil senyum*

haihh tak faham aku masyarakat sekarang.. kalau aunty tu cerewet pun bukannya dia yg kena. lol

tapi apa yg aku nampak, aunty tu baik je. time takde customer ktorang borak-borak kosong and aunty tu ramah je. semua orang yg lalu dia tegur. time dia nak balik tu pun dia siap lambai aku macam dah anak dia. haha comel je

and lastly time aku call dia cakap yg nak berhenti kerja, suara dia lembut je. bila aku bagi alasan dia okay je, setengah orang mesti marah sbb kerja 2 hari je. yg aunty ni redha je. haha tak boleh ayat

tapi....... never judge book yg it's cover right? maybe aku baru kerja 2 hari, so dia takdelah tunjuk belang lagi. and lagi satu makcik Akemi tu cakap..

makcik Akemi: memanglah dia baik dengan kau sebab dia nak bagi kau full time esok. dia nak sambut cap goh meii

kalau fikir balik ada logik akal jugak. yelah, dah ktorang je yg jadi promoter untuk brand winny, so nak taknak kalau aunty tu cuti aku kenalah full time. maybe dia nak cuti tu yg bukan main baik lagi dengan aku. HAHAHAHA wallahualamm

so we gonna end here. tamat sudah kisah aku kerja di jusco selama 2 hari. see you in the next post. Assalamualaikum :)

p/s: kawan aku semua kata yg sayang aku berhenti. padahal gaji dah lumayan and tak banyak kerja cuma kena promote barang. bagi aku kalau kerja best tapi aku bosan and takde semangat baik aku berhenti, ye dakk?
thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment