kerjaya sebagai model *tipu semata-mata


woahh , tajuk sumpah tak boleh belahhh . haha okay , semalam kat sekolah aku ada mengadakan hari penghayatan islam . aku dah bagi tau kan semalam yang aku masuk pertandingan busana muslimah ? anda mempunyai penyakit nyayokk sama macam nenek anda ? haa , meh tekan SINI untuk kembailkan ingatan anda yang macam haramm tuh :)

malam sebelum pertandingan , beriya aku datang rumah natasha untuk meminjam jubahnya . so , aku mengajak adik aku yang lelaki untuk menemani aku ke rumah tasha . choii , ayat aku kalah sasterawan negara . ahakzzz x) adik aku kelihatan excited apabila diberi peluang untuk merempit di jalan raya . apalagi dye , vroommm vrommm . aku yang duduk dibelakang hanya boleh berdoa kepada allah agar tidak berlaku sebarang perkara yang tidak di ingini . ya allah , laju nak mampus adik aku bawak motor kalah pelumba motorsikal negara . pftttt , semuanya asyik negara jea . negeri taknak plak ? ishh , tak boleh belahhh ;P

walawehh , tasha ni bagi pinjam baju sampai 4 pasang . aduhh mak , kau fikir aku ada photo shoot ke ? sampai rumah , aku try semua baju . pakai sekali satu set dengan shawl , whatever semua tuhh . pastu buat catwalk depan mak aku . BHAHAHAHA awat hang baget sangat ni jannah oii ? *berkata kepada diri sendiri . daripada satu baju sampai baju yang terkahir . okay , aku terpikat , fall in love , jatuh cinta *err , enoughh -.-" aku suka dengan satu baju nih . warna hitam then sulaman dye warna biru . OHHMYGODD , lawaaa giloo wa cakap sama luu . so , aku decide nak pakai baju tu esokk .

ehemmm , awal2 sekolah bapak bosann . err , ceramah mah mah mahh -.-" mau tidur aku . siap lentok kepala kat paha aina lagi haaa . cikgu , saya tak sabar nak catwalk ni . hurry up laa teacherr . heyy  you know what . yang bestnya just persembahan nasyid budak2 form 3-5 . woishh , jangan main2 . dorang bawak lagu Maher Zain okay . class gituuu ! aku pn layan jelah , siap lambai tangan lagi . bak kata orang putihh , put you hands in the air . choii , menyampahhh -.-" alamakk , sedapnya suara zhafran . HUHU boleh jadi bakal suami aku nihh . woahh (!) * eh , korang jangan plak buat khabar angin tak tentu hala . i'm just kidding okay ^^ . statement aku , panas gilo kalah fasha sandha . tetiba fasha sandha menjadi mangsa . mengapakah ? start dah aku mencarut mengarut -.-"

pukul 9.30 rehat . dapat makan free bhai . dashyat sekolah aku ni , BHAHAHAHA dahsyat lah sangat kan . yucksss -.-" pukul 10 semua pelajar perempuan pergi surau . choii , means pertandingan tu buat kat surau . ahh , malu plak den rasa . pukul 10 terus bersiap . kang lambat susah plak hidup aku . eh eh , btw don't worry . aku ada 3 pembantu au . mereka ialah aaina , ean and jie . well , macam biasalahh kan :) lepas pakai baju , terus dorang menjalankan tugas masing2 . makeup bagai . terasa macam real model jea . cehh , ada hati . kahkahkahh 15 minit berlalu , mission complete bebehhh (!)

daftar nama kat ustazah pastu aku beratur . ehemm (!) aku dapat no . last . bagaimanakah ? idk . pumpangpumpangpumoang giliran aku plak keluar . dengan berbekalkan keyakinan yang agak nipis senipis kertas * yeke ? , aku pun keluar . dengan gaya yang poyo lagi selamber , aku berhenti depan penonton pastu aku cakap
me : assalamualaikum semua . nama saya Nurul Jannah Bte Abdul Aziz daripada kelas 4 Cekal . tema pakaian yang saya gayakan ini ialah .. *sambil pegang kain baju pastu pusing kanan kiri , harap faham x) .. untuk makan malam
okay , sila muntahhhh ;P eee yuckk , kau fikir ni rancangan gadis melayu ke ? act memang pun . yang berbeza , ktorang ni 17 tahun ke bawah . rancangan gadis melayu tuh 18 tahun ke atas . berbeza kan ? aku pun tak tau apa yang aku meraban nihh -.-" lepas dah pokpekpokpoke depan penonton , aku pun catwalk . woahh , tangan siap letak kat pinggang . konon hot lah sangat kan . pastu u-turn , sambil jalan aku pandang penonton even tak berapa nampak . yelah , akukan rabun . kihkihkih . selesai sudah sesi catwalk . then ustazah suruh semua peserta keluar . buat catwalk lagi -.-" aduhh makk , malu bhai . takpe , nak menang punya pasal , kena tebalkan muka . senyum senyum sampai aku dah tak larat nak senyum dah haa . ustazah cakap senyuman tu di kira sebagai markah . menunjukkan yang kita ni bersikap ceria . salah satu syarat2 pertanding . hmm ikut jelah kan , kang tak memang menangis tak berlagu aku . ahakzz, btw aku tak harapkan sangat memang . dah adat pertandingan kan :)

penat catwalk peserta di minta tunggu untuk juri menetapkan siapakah pemenangnya . cehh , ayat . lepas 10 minit , ktorang di panggil balik . tempat ketiga budak form 2 ke form 1 . lupa plak . second , of course lah aku . cehhh , kembang sebentar x) tempat pertama , farahah . alhamdulillah dapat second place . bila nama aku di panggil je , sengeh jelah aku kan . crew2 (kawan) aku yang lain , dah bertepuk tangan . muka gembira je sebab dapat kongsi hadiahkan .HAHAHAHA pastu kena pergi dewan . ee , kena keluar la plak . haishh , malu kott .

aku pun keluar jelah , nak amik hadihkan . semangat je aku , kahkahkahh budak sekolah aku yang lain usha semacam jea . ada jugak yang nak tangkap gamba dengan aku . ohh tidakk (!) ingat aku artis ? tapi takpe sekali seumur hidup , tak salah sehari je aku berangan jadi artis . kak aisyah plak boleh cakap , "woahh , popular kau satu hari ni" . haishh , segan la plak haa . aku cakap kat dye "haishh , takde lahh" sambil tertunduk malu . BHAHAHAHAA nak muntahh . p amik baldi cepatttt :B hati berdebar-debar je bila cikgu panggil nama aku untuk naik kat atas pentas . lepas amik , turun pentas pastu buat muka . HAHAHA malu siotttttttttttt . amik kau . berapa banyak T aku bagii -.-"

selesai sudah majlis pada hari tersebut . pastu balik . naik apa ? of course lah bas . ishh , baju cantik naik bas ? ee yucksss . jannah oii , baru dapat tempat kedua kau dah nak berlagak diva . HAHAHAHA balik rumah tayang hadiah kat mak aku . ishh , senyum je dye . biasalah , anak dye dapat tempat kedua . kalau tempat pertama agaknya dye peluk cium aku . BHAHAHAHA okay enough . btw sorry aaina , jie , ean tak dapat kongsi hadiah . dapat fail jea punn -.-" lainlah kalau korang sanggup kongsi . hari isnin selasa time aku . rabu time aaina . khamis , jie and jumaat ean . HAHAHA baik aku guna sorang je lagi bagus ekk :)

hahh , tengok gamba ni sampai juling bijik mata kau :-
 zhafran , woot woot ^^
 apahal aku terkepit-kepit ? pyka , kaki kau cacat x)
alahai buat muka comel la plak dorang ni . meh cubit pipi skitt x)
apa kena dengan aku ? yang lain cun except aku , hahaha x)

alahai , sumpah dah macam perempuan melayu terakhir ^^
barisan peserta . aku paling hujung . biasalah peserta last , kihkihkih
buruk benor muka aku -.-"
 ahh , nampak gemuk . ignore kannnn , rawrrr
jie dilanda ke-excited-an yang melampau . HAHAHA
mak andam kitaa . hahahaa
sabar separuh daripada iman . tetiba je di kau ? xP
sempat lagi . btw , sila usha no.2 tuhhhh ^^
 bunga tu admire saya kasi . nama dye natasha nadhira . thanks awakkk x)
 ketaq kepala lulut ni haaaa x)
 pemenang busana muslimah . cececehhhhh x)
lihatlah dunia . saya mendapat tempat kedua SAHAJA T-T
tau sekarang pukul berapa ? pukul 12.25 pagi . okay , saya dah terlambat tidur . esok sekolah comfirm saya bangun lambat . padan muka saya T-T


thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment