sabar aku pun ada had


hari ni aku bangun seawal 5 pagi , bersemangat gila nak perform kat atas pentas untuk drama english competition . selama 2 minggu berhempas pulas practise , siapkan prob , berlatih menari . but knoww , today is the dayy ! banyak rintangan , dugaan , cabaran yang ktorang hadapi sepanjang latihan drama ni berlangsung . segala tomahan ktorang telan . segala rintangan ktorang hadapi . segala serangan , kutukan daripada kelas lain ktorang terima dengan hati yang terbuka . segala duit yang melayang ktorang redha .

setiap 2 minggu ktorang stay back kat sekolah , tinggalkan kerja sekolah , tinggalkan masa untuk study , segala benda ktorang tinggalkan . semata-mata untuk pertandingan  drama ni . tak cukup dengan itu , cikgu tak masuk class ktorang practise . cikgu MC , ada hal lain takde benda lain yang ktorang buat selain berlatih berlatih dan berlatih ! hajat di hati ingin menciptakan memori yang indah buat kelas 4 Cekal sama macam kelas 3 Cekal tahun lepas .

dengan langkah yang perlahan diikuti bacaan bismillahirrahmanirrahim aku keluar rumah menuju ke bas stop sambil menunggu ayah qoyie datang mengambil . hati gundah gelana di sebabkan perasaan takut menguasai diri . di tambah lagi dengan ketidakbiasaan  berada di atas pentas . bertambah berdebar apabila aku merupakan pelakon utama dalam drama tersebut . hari di mulakan dengan bacaan yassin di harap dapat meredakan debaran di dada .

dengan keadaan yang agak gelap di jangka akan hujan pada bila-2 masa sahaja , aku baca dengan khusyuknya . selesai bacaan yassin ustazah memulakan sesi tazkirah . tidak lama selepas itu hujan turun renyai-2 seperti memberikan petanda sesuatu yang buruk akan terjadi . kami para pelakon bersiap sedia walaupun mendapat nombor last untuk perform . sempat berlatih dua kali untuk memantapkan persembahan .

masa yang di tunggu-2 telah pun tiba . third performance ktorang dah ready awal-2 . duduk belakang stage dengan hati yang gemuruh . sempat aku nasihat kepada para pelakon untuk membuat yang terbaik ! mereka menunjukkan respond yang baik, bersemangat untuk memberikan yang terbaik daripada yang terbaik . terlihat pancaran cahaya bersemangat mereka dan aku turut bersemangat .

5 minit , 10 minit , 15 minit mereka iaitu kelas 4 DEDIKASI masih tidak selesai lagi membuat persembahan . kaki aku menggigil di sebabkan takut tidak sempat untuk membuat persembahan memandangkan jam sudah menunjukkan pukul 12.15 . bertambah takut apabila hari ini sesi persekolahan tamat pada pukul 12.30 . mereka bagai nak rak membuat persembahan . tukar baju , tukar prob dan terlalu panjang rasanya persembahan mereka . takut sejarah lalu berulang aku hanya mampu memandang tanpa berkata apa-2 .

akhirnya , kami membuat persembahan setelah berjanggut menunggu . persembahan berjalan lancar dan secara tiba-2 lagu di potong sebelum kami belum sempat menghabiskan babak yang pertama . dalam hati segala perkataan mencarut babi , bangang , pukimak , lancau semua keluar tapi ktorang still bersabar . ktorang teruskan dengan babak yang seterusnya tetapi untuk kali kedua lagu di potong .

ya allah , dugaan apa lagi yang kami terima . kalau nak di ikutkan hati memang rasa nak menjerit jea . setiap lagu di potong atas alasan masa tak cukup . kepala bapakk kauuu ! ktorang tunggu bagai nak rak , segala cubaan ktorang terima tapi akhirnyaa ? hampehh , hancur lebur segala usaha 2 minggu bertungkus lumus menyiapkan drama ini . untuk babak yang last kami buat apa yang termampu , tak payah cite lah kelam kabut ke apa . memang kelam kebut gila babun ! belakang pentas director cakap dengan aku , lagu di potong atas arahan cikgu tettttt .

cikgu , kalau nak potong pun beragak lahhh . di sebabkan perlakuan cikgu tu lahh drama ktorang jadi kelam kabut . malu di muka sape nak tanggung ? ktorang rasa macam badut sarkas yang syok sendiri je kat atas pentas tuh . boleh pulak cikgu bagi masa yang lebih kat budak-2 4 DEDIKASI even drama dorang lama nak MAMPUS sampaikan ktorang tak cukup masa untuk habiskan persembahan ktorang . cikgu tak rasa segala preparation yang ktorang buat hanya sia-2 belaka ? INI TIDAK ADIL BAGI KAMI ! adakah tidak cukup sifat berperikemanusiaanyang ada dalam diri cikgu ? segala perbuatan cikgu tak dapat di terima oleh kami .

hati kami bagai di toreh-2 melihat kejayaan kelas 4 DEDIKASI yang mendapat tempat ketiga . ya allah , semoga tuhan tabahkan hati kami . kami hanya mampu berdoa untuk buat yang terbaik dalam exam yang akan berlangsung 2 minggu lagi . bayangkan ktorang just boleh study selama seminggu setelah berminggu-2 meninggalkan dunia pemelajaran ? da lah kena PAKSA masuk benda-2 bodoh nihh . kalau tak tak hadapnya aku nak buang masa buat kerja-2 bodoh nihhh

apa yang saya harapkan daripada cikgu , PULIHKAN MARUAH KELAS 4 CEKAL SEMULA (!) itu sahaja yang saya harapkan untuk mengubati luka di hati kami dan dapat menghentikan segala sifat kurang ajar kami terhadap cikgu . maafkan kami di atas sifat kurang ajar yang tidak dapat di kawal lagi di sebabkan perbuatan BODOH cikgu . tidak terlintas di hati kami untuk bersifat kurang ajar cuba sedikit tidak puas hati dengan sifat cikgu yang TIDAK ADIL , PENTINGKAN DIRI , LEBIHKAN KELAS LAIN . mentang-2 ktorang takde cikgu yang backup . cikgu BI ktorang pun menghilang entah ke mana macam bukan guru BI ktorang jea . satu apa tak tolong hanya mengharapka ktorang yang tak berapa matang ni yang buat SENDIRIAN . itu salah satu faktor yang membuatkan ktorang sedih gila babi ! thanks for cikgu Farizah Irni yang banyak nasihat ktorang :'] ILOVEYOUFOREVERCIKGU

4 CEKAL :- best dapat nangis ramai-2 dengan korang tadi . at least terubat sikit sedih akuuu . sumpah aku sedih gilaa . kalau korang kat depan aku dah lama aku pelukkk ! T-T takpe , orang buat kita , kita sabar . semoga tuhan merahmati mereka semua , aminnn . and love you guyss ! jangan pernah putus asa . hari selasa ni ramai-2 kita buat rusuhan . kita bako~ jeaaaa okay ? jangan sedih-2 lagi . kang aku pun sedih sama :']



thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment