pandai kempunan , pandai masak sendiri


assalamualaikum , annyeong , hello , selamat sejahtera , vanakam *tu je yang aku tau , kihkihkih

balik sekolah hari ni bapak qoyie yang hantar , alhamdulillah . tak payah aku susah-susah naik bas even sekarang bas rapid dah masuk baiduri , yeayyy ! hari ni aku puasa . pagi tadi sahur roti nan je , tak pulak aku rasa dahaga yang amat cuma rasa lapar sikit je

sampai rumah aku tak berhenti mengeluh , ya allah kenapa lah Malaysia tersangat panas ? adakah akibat lapisan ozon semakin menipis akibat perbuatan tidak bermoral manusia yang membakar sampah di tempat yang terbuka ? aku sebagai setiausaha kelab geografi amat berasa tidak berpuas hati apabila masalah ini berlaku dan menyusahkan ramai pihak . grr ! so , bersama-sama lah kita menjaga bumi kurniaan Allah ini . SAVE EARTH FROM POLLUTION ! *ada gaya karam singh walia tak ? hihi (Y)

act , dah berapa bulan aku kempunan nak makan spaghetti but never reached ! erghh , damn it ! so , aku mengambil alternatif yang bijak dengan memasaknya sendiri , hihi pandai ke aku masak ? err , sikit tu boleh lahh ;)

aku menyatakan hasrat suci murni aku kat mak then adik aku dengan berbaik hatinya membeli semua barang keperluan memasak . selesai beli aku terus rebus spaghetti  dalam 2 minit and bersedia untuk memasak kuah spaghetti

serious aku cakap , i'm not good at cooking . selalunya kalau mak aku malas masak , mesti kakak aku yang masak . aku pulak duduk tengok tv sambil goyang kaki . shoo chillax right ? well ! hahaha

masak punya masak , campak punya campak . sukatan aku buat taknampak . *ceh , macam pantun la pulak , hihi gula , garam , air , tomato , sos cili , ajinamoto *perlu ke ? aku main bantai , main campak asalkan siap asalkan nampak cantik macam kuah spaghetti yang betul , hihihi sangat menyedihkan :'>

dalam 30 minit semua siap dengan iringan music korea macam beast , ft island , kim hyun yung and big bang . terimalah kenyataan aku di landa virus k-pop sekarang , kuang kuang . almaklumlah , dunia bagaikan zaman batu apabila senyap begitu sahaja . rupanya elektrik blackout coz jiran aku tengah betulkan elektrik, perghh memang terbaikk wok ! -..-

k , tadi aku berbuka spaghetti buatan aku sendiri tuh , ermm not bad lah . first time masak kan , tapi ada dalam sepinggan setengah jugak la aku makam . hihi mak aku pun tak bising bermakna masakan aku ni pass la buat future husband aku nanti . hoho ada hati , hakk tuihhh

that's all for todayy . thanks dengar bebelan aku , as usual . Muah pipi kanan kiri , toodles awek-awek cun semuaa :'>


l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
V

Kang Ji Hwan aka my future husband . toink toink




* handsome
*gentleman
* kaya

nota kaki : apa lagi yang aku nak kalau future husband aku dah se-PERFECT nih ? haishh , bestnyaa ;)










   

thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment