CINTA MONYET/BABUN


lepas matapelajaran yang terakhir habis , macam biasa aku keluar kelas awal sedikit daripada pelajar biasa memandangkan aku di kehendaki untuk bertugas begitu juga dengan pengawas yang lain . aku dan rakan-rakan pengawas lain mengambil tempat masing-masing .

mengikut pada muka aku yang ala-ala sememeh , muka tak matured so aku kena jaga kat tepi longkang berhadapan dengan kantin . erti kata lain di bawah bumbung laluan pelajar . memang terasa agak hina tapi aku diamkan saje kerana aku sedar , aku baru form 1 time tu . takut nak lawan cakap senior , nak mati ke woii ?

sedang leka aku termenung buat muka bodoh jap tetiba datang seorang lelaki . dia menghulurkan sekuntum bunga untuk aku dan aku mengambilnya dengan muka yang terkejut/terharu/malu/marah dan semua perasaan itu menjadi satu

1. terkejut di sebabkan terkejut lah . tetiba je kan ?
2. terharu sebab bayangkan budak form 1 macam aku , dia sanggup bagi bunga depan orang ramai . da lah kawan aku ada kat sebelah
3. malu sebab orang lain nampak
4. marah sebab takut ketua pengawas petang iaitu MAA (nama singkatan) marah aku coz time tu pengawas tak boleh couple . pelik ? yaa sekolah aku memang macam tuhh -.-

so , aku just senyum je tapi kalau ikut hati aku nak je muntah kat situ je sebab seriously aku rasa teramat geli . heyy , i'm only 13 okeyhh ? hello , aku terlalu baru untuk tahu mengenai cinta walaupun aku sebenarnya suka kat dia jugak . kalau tak silap aku time tu ktorang couple tapi malam tu jugak aku mintak clash . korang tau kan reason aku apa ? because i'm only 13 ! aku masih lagi budak mentah yang baru nak mengenali cinta . and salah satu reason why aku nak couple dengan dia ialah sebab aku nak tau apa perasaan masa bercinta . tapi yang malangnya aku tak rasa pun 'benda alah' tuh .

flashhback . . . .

aku ingat lagi time tuh giliran budak form 1 rehat . so aku kena jaga kantin . tugasan aku kena tegur budak-budak yang tak letak pinggan kat besen and halau dorang lepas habis time rehat . lepas je halau semua budak-budak tuh aku lepak jap dengan partner aku then tetiba datang budak form 2 rehat . entah macam mana aku terpandang dia and tetiba aku rasa kaku . kiranya macam tengah beranganlah and i was like , OMG ! comelnya dia , hihi *senyum gatal . secara automatik aku berdiri sampaikan bila dia lalu aku terus berdiri and tersenyum . entah lah , semuanya berlaku secara spontan maybe inilah yang di katakan fall in lovee , puihh ! haha

after the accident aku tengok selalu pulak dia datang kantin padahal dia tu bukan jenis selalu makan kat kantin . then ada satu masa tu aku tengah borak-borak dengan senior aku then tetiba dia duduk depan aku . okay korang faham tak perasaan aku bila crush korang tetiba duduk depan korang ? seriously jantung aku nak terkeluar time tu , LOL and of course aku rasa segan then tetiba penolong pegawas iaitu kak aqilah bersuara "dah lah tuh M , jangan pandang dia lama-lama . segan budak tu" sambil gelak-gelak . si MAA tu pun sekali gelak . haishh , kalau ikut hati nak je aku sorok muka bawah meja , maluu gilaa kott !

satu hari tu aku tengah belajar dalam kelas then tetiba konco-konco (kawan)  M datang and bagi surat kat kawan aku . kawan aku tu pas surat tu kat aku . dorang bukan main kepoh tapi aku chill jea . dalam surat tuh dia ajak balik berdua dengan aku . ya allah , dalam hati nak je aku tolak tapi kawan-kawan aku paksa and aku tak sampai nak tolak permintaa dia tuh . siap lukis gambar karton pulak tuh , hihi (Y)

so , plan berjalan seperti biasa . lepas habis bertugas time balik dia tunggu aku untuk jalan sama-sama . nasib baik semua pelajar dah balik . tinggal sebahagian pengawas je tu pun dorang pandang slack , fuhhh sakit mata akuu tengok -.-" lagi-lagi bila ada bodygourd (kawan aku) kat belakang aku yang baik hati nak follow , hihi

tetiba satu hari tuh aku menggedik nak minta biodata dia memandangkan masa tu fofularr pasal amik biodata kejadah nih , hihi then aku bagi dia suh dia tulis amende yang dia nak tulis .


agak-agak kalau jual mesti dapat duit banyak coz benda ni aku dah simpan berzaman . nasib baik jumpa balik dalam almari , aku ingatkan dah hilang . kuang kuang kuang x)

setiap cerita mesti ada 'happy ending' sowhatever tu kan ? tapi malangnya kisah aku tak berakhir macam tuh . lepas clash ktorang still mesej bagai tapi tak lama . satu hari tu aku mesej dengan dia then dia macam tak nak layan aku . act aku lebih suka berkawan , macam yang aku cakap . i'm only 13 ! LOL ada ke patut dia cakap 'aku kau' dengan aku ? sebelum tu ktorang guna 'saya awak' , tak silap aku lahh -_____- lepas je dia cakap macam tu , start daripada hari tu aku langsung tak text dia . kat sekolah pulak harapan lah kalau nak bertegur sapa nih , seriously agak menyedihkan right ?

satu perkara yang aku paling tak lupa sepanjang ktorang couple/kawan aku selalu tegur dia pasal 'seluar londeh' dia tuh , HAHAHAHA sebab aku rasa dia seorang pengawas so kena jaga keterampilan . ni tak macam sakai je . and guess what ? sampai sekarang dia dengar cakap aku , terus hilang 'bad habit' dia tuh . well , kalau aku nampak dia je kat sekolah mesti aku sengih sorang-sorang bila ingat balik pasal kejadian ni , hihi

tapi sayangnya aku dah lama tak bercakap dengan dia even kat fb pun langsung tak bertegur , idk why -.-" pernah sekali aku tegur dia kat fb , sekejap je ktorang chat . tu lah first and last aku chat dengan dia sejak kes dia cakap 'aku kau' dengan aku tu dulu . HAHAHA sadis bukan ?

duduknya saya dihadapan pc sambil menaip ini , aku nak nasihatkan sikit kat budak-budak hingusan yang nak bercouple bagai ni . apa kata korang focus study dulu ? buang masa je couple ni . aku faham korang mengalami mengalami proses 'peningkatan hormon' bak kata cikgu aku , haha kalau nak couple pun janganlah couple clash couple clash , haishhh kalau tak menyusahkan orang takpe . ni tak , sampai kawan-kawan/orang sekeliling kau terkena tempiasnya . kalau nak cari bf, carilah yang boleh di jadikan suami jugak . kan bagus macam tuhh . fyi lah , seumur hidup aku ni 2 kali je aku couple . dengan M and A tuhh . hahaha see ? aku happy je sebab aku bukan couple clash couple clash macam korang . aku lebih suka date dengan kawan daripada bf even kadang-kadang tu nak juga merasa date . hmm , apapun berfikir dulu sebelum bertindak . buat satu keputusan yang tepat sebelum korang sakit hati . sebab lelaki ni suka menyakitkan hati perempuan yang suci , murni , tulus , kudus ni . HAHAHA

 so , that's all . harap kisah aku boleh di jadikan pengajaran . last but not least

ni lah jejaka M , hihi duluu aku memang minat budak chinese . fyi , M ni chinese tapi dia kristian . LMFAO ~  korang senyap-senyap tau , kang kecoh pulak kat sekolah , hihi \m/
M , goodluck for your SPM . hari tu saya tgk awak dapat fail chemist mid year lepas . so , belajar betul-betul . nanti kalau awak dapat A saya bagi gula-gula seposen dua k . hihi ^^


thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment