it's over


aku tak tau nak mula dari mana . cuma sekarang aku tengah patah hati . sorry lah sebab aku rasa korang tak tau apa masalah aku sekarang . mesti korang tengah blur-blur , aphal minah ni emo semacam malam-malam buta nih ? sejak dari awal aku memang taknak cerita . entahlah , aku rasa macam terlalu awal . aku tak nak di kemudian hari aku pulak yang kecewa . tapi sekarang aku betul-betul aku kecewa

baru-baru ni aku couple dengan sorang mamat kat fb . eleh mesti korang kata , 'patutlah putus cepat , cinta muka buku rupanya' . hmm suka hati koranglah nak describe macam mana . aku kenal dia dah lama cuma beberapa minggu yang lepas secara tiba-tiba dia tegur aku balik . after that , ktorang jadi rapat then couple . alahai dah macam telenovela yang tak menjadi sangat lah pulak

semalam , secara sah ktorang putus . cer teka berapa hari ktorang couple ? cer teka cer teka . ktorang couple tak lama , cuma seminggu . hmm entahlah , time tu aku baru lepas habis kerja kat mines . lepas penat-penat angkut barang , serve orang . and fyi , aku kerja sebagai waiter . later aku story lah k . lepas habis kerja aku terus tgk hp . dia hantar msg nak putus dengan aku

time tu jugak aku menangis . bukan menangis sebab aku sayang dia tapi sebab aku kecewa . hubungan ktorang tak lama . second , aku rasa macam di permainkan . cuba bayangkan , dia duduk jauh kat negeri sembilan aku pulak duduk kl . dia pernah cakap nak meet aku . so aku pun macam happy je , almaklumlah semua couple macam tu kan . then dia yang mengajar aku cakap 'i love you' bagai padahal dengan ex aku sebelum ni pun aku tak pernah cakap macam tu . aku ingatkan dia serious dengan aku

aku dapat rasa yang dia macam sayang aku sangat . aku tak sangka dia boleh minta putus macam tuh je . aku rasa sangat di permainkan . maybe aku salah sebab percaya sangat cakap dia . third , bayangkan time tu aku tengah penat , baru habis kerja bila baca msg macam tu mesti lah aku sedihkan ? sepanjang hari aku keja aku senyum je . even aku penat , kaki aku sakit aku tetap senyum . bila baca msg tu aku terus menangis . hati aku sakit , kecewa , hancur lebur terus . aku bersemangat kerje sebab dia . sebab hari tu last dia spm , so aku fikir oh , aku gembira dia dah habis spm . aku pun ikut gembira . what do you feel if you in my situation ? mesti sedih jugak

aku tak tau apa salah aku . semua pelik tgk aku tetiba menangis tak tentu pasal . aku tunjuk msg tu kat ean and safwan . dorang bengang . secara tiba-tiba ean call mamat tuh . aku taknak dia fikir aku mengadu pasal hal peribadi ni dengan kawan . cukuplah aku yang terjadi kat aku and ex aku dulu . sepantas kilat aku off kan hp kawan aku . aku beruntung ada kawan yang boleh ceriakan aku waktu tuh . aku ada ean , ada hafiz , safwan and amy . thanks buatkan aku gembira walaupun sekejap aku menangis and happy balik . macam orang gila pun ada jugak

cuma aku terkilan sikit , kalau boleh aku nak hubungan ni berkekalan . aku tak suka couple clash couple clash macam yang aku cakap kat post ni . nasib baik aku tak sayang dia sangat . cuma aku terkilan . itu je . aku cuma terkejut . aku harap aku boleh dapat semangat aku balik . entah terbang mana semangat aku . melayang ke mana pun aku tak tau

pagi tadi aku baca novel bayangan rindu hasil nukilan anis ayuni . ada beberapa ayat yang buat aku tersentuh
"kita jangan menyukai dan puja seseorang lebih dari rasa cinta kita dengan Allah yang satu . kena redha agar kita tak terlalu rasa kecewa . Insya-Allah suatu hari nanti ada orang lain yang menanti . orang yang Allah janjikan untuk kita cintai . melimpah kasih Allah kalau kita letak kasih pada DIA dulu sebelum cinta pada kekasih "
"kalau kita kehilangan cinta , pasti ada hikmah atau alasan di sebaliknya . alasan yang memang sulit untuk kita faham , tapi kita harus percaya bila Allah ambil sesuatu DIa dah siap ganti dengan yang lebih baik . Think positive . seorang pergi , banyak lagi yang menanti" 

aku cuma nak pujuk hati aku . esok lusa aku okay lah . haha lepas kerja semalam aku tumpang tidur rumah ean . kalau aku balik rumah pun aku takde sape nak dengar luahan hati akuu . doakan semangat aku datang balik . aku pun nak minta maaf kalau selama ni aku ada buat salah kat sape-sape . i'm so sorry , aku tak sempurna . aku pun ada buat kesalahan . aku harap cerita aku ni dapat di jadikan pengajaran . jangan terlampau percaya lelaki 100% . jangan sampai korang jadi macam aku k , aku doakan yang terbaik untuk semua . thanks for read this post . Assalamualaikum ;'>


thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment