Start A New Life


Now Playing - Alhamdulillah

Hello everyone! How was your day today? aku doakan semuanya baik-baik belaka. first of all, aku nak minta maaf sebab dah lama tak update blog. well, i'm very busy right now. dengan majlis pelantikan pengawas, tuisyen and homework lagi. Ya Allah, penatnya tak terkata. kalau aku update pun bukan ada orang baca kan? *angkat kening* HAHAHA since aku form 4 readers aku semakin menurun. tak percaya?


ni haa buktinya. hahaha berapa kerat je yang baca, Muehehehehe :D

nampak tajuk aku yang kearah keinsafan sikit tuh? hihihi act, semenjak dua menjak tiga menjak ni aku banyak berfikir. banyak orang sedarkan aku. banyak yang ustazah nasihatkan kat aku. aku terasa macam nak berubah kepada muslimah yang lebih baik. i mean takde la harap je pakai tudung tapi perangai tak senonoh. kawan aku ada jugak yang perasan. salah satunya pasal benda nih,


kempen ni dah lama cuma tak begitu popular. yelah kalau kempen 'Showdown' sowhatever tu ramai pulak yang join. tapi bila kempen yang cenggini, pandang sebelah mata je kan? well, people nowdays. sekarang ni aku try labuhkan mana yang patut. tutup apa yang perlu. see, nampak tak aku semakin matang? hehe maybe di sebabkan masalah yang lalu kot. orang kata, masalah membuatkan kita lebih matang

memang aku mengaku, dulu aku bukan muslimah yang sejati. pakai je tudung tapi baju lengan pendek. tudung atas dada. sikit pun aku tak fikir kearah untuk berubah sehinggalah orang sekeliling aku pun mula berubah. sekarang ni aku banyak dapat inspirasi daripada,

 kak meen yang bertambah lawa dari hari ke hari :')
 young mom! hehe bertambah lawa ema bila berpurdah :)
tyah yang semakin comel :'>

Alhamdulillah, sekarang aku dah banyak sedar. aku sedar aku banyak dosa. so, sekarang masa untuk berubah. dalam erti kata lain berubah kepada muslimah yang lebih baik. diri aku tetap macam dulu. yang berubah cuma perilaku aku. hehe

aku belajar untuk bercakap dengan lebih sopan. aku belajar kurangkan mencarut even go to hell pun aku taknak sebut dah. aku belajar untuk cakap 'Assalamualaikum' bila bersapa dengan kawan. aku try even aku tau mesti ada sesetengah kata 'ek eleh, dulu bukan main gengster tapi sekarang nak baget alim. nak baget macam ustazah je' . heyy, chill lah. tak tgk cerita CINTA LAVENDER kat tv3 ke? apa nama watak utama dia? Ustazah Jannah right? hihi just kidding. suka hati lah nak cakap apa. yang penting apa yang aku buat di sebabkan aku takut dengan azab Allah. aku harap apa yang aku cakap ni bukan perbuatan yang ibarat melepaskan batuk di tangga. aku harap perubahan aku sekarang dapat berlanjutan sehingga aku mati. insyaAllah

tapi aku tak boleh berubah 100%. sedikit demi sedikit insyaAllah akan jadi bukit. aku harapkan doa korang semua.  sebagai balasan aku doakan kesejahteraan hidup korang. sama-sama lah kita menuju ke pangkal jalan. that's all for today. Assalamualaikum xoxo



thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment