My First Experience At Work


hello everyone ! sihat ke tidak ? kalau tak sihat jangan lupa makan ubat kang hsyumm hsyumm kat sini berjangkit pulak blog aku yg suci murni . hihi kidding je ;)

hari tu aku dah janji kan nak cerita pengalaman pertama aku dalam bekerja . hihi lupa dah ? click entry ni , moshi moshi hehew ;3 sorry lah kalau entry sedih semacam je , lol tapi sekarang aku dah tak sedih dah . dah mampu nak senyum gelak tepuk-tepuk meja macam duluuu . past is past right ? *kenyitmatasikit*

entry ni memang saja nak mengundang jealous budak-budak lepasan SPM yang baru first time cari pengalaman kerja  , Muehehe bangga sekejap budak sekolah macam aku dah ada experience berbanding dorang . hihi chill k , saje je gurau-gurauuuu mehh ;)

3/12/2011 (sabtu)
first-first agak gelabah lah bila masuk dewan kat sebelah mines tu . okay , bayangkan dewan tu luas gila . ingatkan ktorang yang serve . rupanya geng-geng aku jaga under VIP . walawehh , sampaikan kakak-kakak senior yang dah masuk kolej minta tukar dengan ktorang . eh hello , sorry sikittt . ktorang ni golongan high class tauuu , Mehehehe k bagi kaki sekarang ;)

cukup lah korang tau event kali ni cukup menakutkan . aku malas ah nak cerita kang ada yang terbeliak biji mata , susah pulak akuu nanti . hihi tapi nasib baik ada abang syukri (leader) yang jaga ktorang . i mean kalau ada yang usik-usik pegang tangan memang nak kena sepak terajang abang syukri lah kan . lagi-lagi yang kerja under abang syukri ni semua perempuan . hewhew so kiranya ktorang ni special sikit lahh

setiap orang kena jaga satu meja , so aku kena jaga meja number 12 yang semuanya VIP yang dah tua-tua . hewhew selamat akuu . and alhamdulillah dorang semua tak banyak kerenah cuma masa first-first tu dorang minta mineral water . terpaksa jugak aku kehulu kehilir cari air tu sampai kena marah dengan pengurus , Encik Borhan aka encik jawa . cakap sepatah haram aku tak faham tapi selalu marah-marah . ish , dah lah dah tua tapi marah-marah lagi bertambah tua lah dia . LOL

after dah dapat air , aku menuju ke meja tu dengan senyuman padahal hati menyumpah-nyumpah . penat akuu , pffttttttt -.- masa aku nak tuang air tu , salah seorang vip cakap "ini budak banyak baik . untung kalau bawak balik" . haihh terus naik bulu roma akuuu , grr menakutkann Y.Y

tetiba rasa umur macam dah 18 ke atas . euwwww -.-

5/12/2011 (isnin)
damnnn , kerja lagi even tak puas hati gaji ciput masa kerja sabtu lepas , grr takpelahhh , bagi aku duit tu tak penting yang paling penting ialah pengalaman . aku memang suka berfikiran positif , wink winkk ;)

event kali ni berkenaaan dengan syarikat engineer yang ada kat malaysia nih . aku tak tau nak describe macam mana tapi tetamu yang datang , fuhhhhh vogue habis ! ada arabian couple , pakai ala-ala firaun yang ada ular bagai tuh . then , ada pasangan couple yang lengkap berbaju melayu and baju kurung warna pink . alalalala , shoo cuteeeeeee !

aku rasa event kali ni 2 kali ganda berat dengan event yang lepas . setiap orang kena jaga 2 meja memandangkan staf tak cukupp T__________T tapi kali ni ktorang tak jaga vip dah , huhu sedih mak nokks . kalau tak boleh pakai baju kot khas daripada mines , perghhh memang lawa uniform tuhh ! 

serious aku cakap event kali ni memang superb walaupun macam nak patah kaki aku ulang alik amik makanan , minuman bagai macam takde masa dah nak rehat-rehat . then sebelum event mula ktorang kena pakai 'bow tie' . serious cuteeeee ! first time tuhhh ;)

lepas penat kerja tu yang berlaku kejadian menangis lepas baca text 'mamat' tuh . perghh , memang extreme betul ! hmm , nak buat macam mana . aku anggap semua tu pengalaman jelah k . maybe ada yang lebih teruk dari aku , tetiba lepas kerja dapat text laki minta cerai ke . Muahahaha ada ke manusia macam tuh ? kalau ada , kita senasib lah nampaknya . cinta putus di dalam sms bukannya facebook and twitter . k aku dah mengarut di sini 

that's all for todayy . goodluck untuk budak SPM yang baru nak cari kerja . good luck kak 
Anis gorgeous. Good luck kak Yasmin omeyy . hewhew mengada nak mention nama dorang kat sini . lol toodles everyone ;)

*sorry takde gambar aku pakai bow tie . later aku upload kat facebook ;)


thanks visit my blog ! have a nice day people Y(^^)Y

0 orang budak comel:

Post a Comment